۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 1223
کد خبر: 83403087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود اعتبار و کندی ساماندهی آبگرم ایوب بجنورد

۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۷
کد خبر: 83403087
کمبود اعتبار و کندی ساماندهی آبگرم ایوب بجنورد

بجنورد- ایرنا- ساماندهی مجموعه گردشگری و آبگرم ایوب پیامبر در منطقه گیفان بجنورد از مدتی قبل با درخواست اداره بهداشت آغاز شده، اما رفع کامل مشکلات بهداشتی این مجموعه به دلیل کمبود اعتبار به کندی پیش می‌رود.

حجت الاسلام علی اکبر صفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص اقدامات انجام گرفته برای رفع مشکلات بهداشتی آبگرم ایوب، اظهار داشت: هم اینک بخش زیادی از آماده سازی استخر مردان شامل ۶۷۰ متر کاشیکاری سقف و حوض، ساخت ۵ چشمه سرویس بهداشتی و نصب ۲۰ دوش حمام انجام شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته مرحله نخست استخر مردان تا پایان هفته به صورت تقریباً کامل برای بهره برداری آماده می شود ولی انجام دیگر اقدامات از قبیل خرید و نصب کمد، کافی شاپ و… نیازمند ۲ میلیارد ریال اعتبار دیگر است.

حجت الاسلام صفری در خصوص استخر بانوان نیز گفت: اداره بهداشت بجنورد چندی پیش باز هم نامه ای در خصوص لزوم رفع مشکلات بهداشتی این قسمت به اوقاف زده و در این راستا ۵ چشمه سرویس بهداشتی ساخته شده ولی به دلیل کمبود اعتبار رفع مشکلات این بخش از پاییز امسال آغاز می شود.

وی افزود: این در حالی است که هم اینک استخر بانوان با سخت گیری بسیار در خصوص رعایت مسائل بهداشتی توسط افراد، در حال بهره برداری است.

وی اظهار داشت: ایراد اصلی وارده از ناحیه بهداشت در بخش سرچشمه اصلی استخر و آلودگی این بخش و ورود گرد و غبار و لزوم مسقف کردن آن بود که متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار تا کنون این پروژه به نتیجه نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد اولیه برای رفع بخشی از مشکلات این پروژه حدود ۱۰ میلیارد ریال وام درخواست شد که تا کنون فقط ۴ میلیارد ریال پرداخت شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد یادآور شد: هم اکنون طرح جامع این پروژه توسط تیمی از تهران آماده شده که نیازمند بازنگری مجدد است تا نتیجه لازم کسب شود.

وی مسقف کردن سرچشمه اصلی، بهسازی استخر بانوان، ساخت سرویس های بهداشتی و جذب سرمایه گذار را از جمله موارد مطرح شده در طرح جامع این طرح اعلام کرد.

به گزارش ایرنا استخر آبگرم ایوب در منطقه گیفان شهرستان بجنورد آبان ماه پارسال از سوی اداره بهداشت، به علت آنچه که مشکلات و نارسایی های بهداشتی عنوان می شد، تعطیل شد.

به گفته رئیس اداره بهداشت بجنورد، مشکلات بهداشتی و آلودگی این استخر از سرچشمه است و امکان انتقال هرگونه گل و لای، میکروب و آلودگی از سرچشمه به استخر وجود دارد.
مشکلات رختکن، دوش ها، سرویس های بهداشتی و بهسازی محیط اطراف از دیگر موارد بهداشتی است که باید در روند بهسازی استخر مورد توجه قرار گیرد.
آبگرم ایوب پیغمبر در شمال خاوری بجنورد و در ۹۵ کیلومتری آن قرار دارد و چشمه های متعدد آبگرم آن که خواص درمانی دارد، علاقه مندان و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. در حاشیه استخر آبگرم مقبره ای وجود دارد که اهالی آن را منسوب به ایوب پیغمبر (ع) می دانند.
به گفته مسئولان میراث فرهنگی، روزانه افزون بر پنج هزار نفر از مجموعه آبگرم ایوب بجنورد بازدید کرده و بعضاً از خواص درمانی آب آن بهره می برند.

ط/۵۱۳۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha