۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 2485
کد خبر: 83404456
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فراهانی: به رغم مخالفت ها انتخابات شورایاری ها برگزار می شود

تهران- ایرنا- عضو شورای شهر تهران با اشاره به نامه رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مخالفت با برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، گفت: این نامه خللی در برگزاری انتخابات چهارم مردادماه شورایاری ها ندارد.

«مجید فراهانی» امروز- یکشنبه- در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به دیدار چند روز قبل محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران و ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور درخصوص انتخابات شورایاری‌ها، گفت: بحث تشکیل انجمن‌های محلی جز وظایف مصرح قانونی شورای شهر تهران است و با توجه به توافقی که میان سراج و هاشمی صورت گرفت، قرار شد که نامه‌ای خطاب به سران قوا نوشته و از آنها خواسته شود که درباره تعیین تکلیف قانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها اعلام نظر شود.

وی افزود: هاشمی نامه‌ای داخلی برای رئیس جمهوری نوشت و نامه سراج خطاب به سران قوا هم چند روز قبل منتشر شد. هیأت دولت نیز در پاسخ به نامه رئیس شورای شهر تهران، به این جمع بندی رسید که برگزاری انتخابات شورایاری ها بلامانع است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران بیان کرد: درحال حاضر مشکل قانونی برای برگزاری انتخاب وجود ندارد و شهرداری به همراه شورای شهر، هیأت‌های نظارت و اجرایی را تشکیل داده و فرمانداری تهران نیز در این خصوص اعلام همکاری کرده است.

فراهانی با اشاره به نقش مهم مساجد و مدارس در برگزاری این انتخابات اعلام کرد: بیش از یک هزار و ۷۰۰ صندوق رأی در مساجد و مدارس مناطق بیست و دوگانه در ۳۰۸ محله تهران برنامه ریزی شده است و این انتخابات روز جمعه چهارم مردادماه از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همه تمهیدات لازم برای برگزاری این انتخابات بزرگ و شکوهمند اندیشیده شده و در هر صندوق، ۴ سیستم رأی گیری مکانیزه مستقر شده و این برای نخستین بار است که رأی گیری به شکل مکانیزه انجام می‌شود و افراد می‌توانند در هر محله ۹ نفر را انتخاب کرده و به آنها رأی بدهند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان اظهار داشت: مردم برای رأی دادن در دستگاه‌هایی که در هر صندوق وجود دارد، کد چهار رقمی نامزد مورد نظر خود را وارد کنند و سپس رای خود را روی صفحه مانیتور ببینند.

فراهانی با اشاره به مزیت رأی گیری مکانیزه در انتخابات شورایاری‌ها خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات الکترونیکی، به دلیل تعداد زیاد نامزدهای شورایاری، به سرعت رأی گیری و شمارش آرا کمک زیادی می کند، چرا که می‌توانیم با این روش خیلی سریع آرا را شناسایی کرده و نتایج را اعلام کنیم.

وی یادآور شد: در شرایطی که کشور با شدیدترین تحریم‌های خارجی و تهدیدات دشمنان روبروست و در داخل هم با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم، یکی از مهمترین راه‌ها و اساسی‌ترین روش‌ها برای مقابله با تهدیدات بیرونی، اتکا به مردم و تکیه بر افکار عمومی است. بنابراین تنها مزیت رقابتی ما که می‌تواند در مقابله با تهدیدات بیرونی، کمک کننده کشور باشد تکیه به افکار عمومی و آرای مردم است.

نماینده پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات تصریح کرد: برگزاری انتخابات در حوزه شورایاری‌ها آن هم در پایتخت کشور به شکل نمادین نشان می‌دهد، به رغم همه مشکلات اقتصادی و تهدیدات بیرونی، مردم همچنان از کشور خود دفاع می‌کنند و این حامل پیامی بسیار خوب و محکم است.

فراهانی یادآورشد: از همه دلسوزان کشور می خواهم با این انتخابات که سیاسی هم نیست همراهی کنند و به شخصه دست هر فردی از هر جناح و تفکر سیاسی که بخواهد مشکلات محلی را برطرف کند می بوسم و برای این مساله اهمیت بسیار قائل هستم.

وی تأکید کرد: این انتخابات ابداع شورای شهر پنجم نیست. همه کسانی که به سربلندی کشور می‌اندیشند، کمک کنند تا این انتخابات با قدرت برگزار شود. انتخابات شورایاری‌ها چهار دوره با موفقیت انجام شده و اکنون پنجمین دوره آن را در پیش داریم، بنابراین هر شخصی که ذره‌ای دلسوزی برای کشور و منافع ملی دارد، باید از آن دفاع کند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: در این انتخابات نزدیک به ۱۲ هزار نامزد از میان مردم و نخبگان که دارای ایده‌هایی برای حل مشکلات محله خود هستند به صحنه آمده و با آرای مردم انتخاب می‌شوند، بنابراین باید قدر این انتخابات دانسته شود و از سوی همه دلسوزان کشور با همه نگاه‌ها و دیدگاه‌هایی که دارند به برگزاری شکوهمند آن کمک شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha