۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۲۱
کد خبر: 83406689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دومین تعاونی فراگیر زنان در کردستان تشکیل شد

۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۲۱
کد خبر: 83406689
دومین تعاونی فراگیر زنان در کردستان تشکیل شد

سنندج - ایرنا - دومین تعاونی فراگیر زنان در کردستان با عضویت ۲۰۰ نفر و محوریت مشاغل خانگی و عضو گیری ۷۰ درصدی از سه دهک پایین جامعه و ۳۰ درصد از کارآفرینان در سنندج تشکیل شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز دوشنبه در مراسم گردهمایی تعاونی فراگیر زنان سنندج گفت: دومین تعاونی فراگیر زنان که ۷۰ درصد آن متشکل از زنان سرپرست خانوار، مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی و روستاییان و ۳۰ درصد دیگر شامل کارآفرینان است.

برهان صلواتی با اشاره به اینکه از مهمترین چالش های کنونی پیش روی استان بحث اشتغال و سرمایه گذاری است اظهار داشت: تعاونی های فراگیر ظرفیت مناسبی برای ایجاد و فرصت های شغلی زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار استان به وجود آورده اند.

وی افزود: افراد توانمند و فعال در حوزه اشتغال استان نیز در فرایند تشکیل و راه‌اندازی تعاونی فراگیر بانوان سنندج قرار داده شدند تا فرصت اشتغال برای زنان سرپرست خانوار بیشتر از گذشته فراهم شود.

صلواتی با بیان اینکه صنایع کوچک و اشتغال های خرد و جمعی امروزه موثرترین راهکار برای برون رفت از معضل بیکاری است اضافه کرد: تعاونی فراگیر بانوان قروه با بیش از ۱۰۰ نفر تثبیت شغل اولین تعاونی فراگیر زنان در این استان است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: طرح ایجاد بازار روز برای فروش محصولات تعاونی های استان پذیرفته شده است و پیگیر کارهای راه‌اندازی آن هستیم.

جهاد دانشگاهی ۴۰۴ شغل خانگی ایجاد کرده است

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان نیز در این مراسم گفت: این جهاد از ۲ سال گذشته در بحث مشاغل خانگی فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون موفق به ایجاد اشتغال برای ۴۰۴ نفر شده است.

چیا سهراب نژاد با اشاره به اینکه در راستای توسعه مشاغل خانگی در استان ۱۲ رسته شغلی  از سوی جهاد دانشگاهی معرفی و در میان مردم اطلاع رسانی شد اظهار داشت: این رسته ها شامل گلیم بافی، صنایع مربوط به چوب، صنایع دستی، قالیبافی، پوشاک، خیاطی، ویراستاری، پرورش گل و گیاه، ترجمه زبان انگلیسی، انیمیشن و کلاش بافی است.

وی افزود: تاکنون چهار هزارو ۷۳۳ نفر برای مشاغل خانگی شرکت کردند که برای یک هزار و ۹۵ نفر آنها کلاس های توجیهی و برای یک هزارو ۶۶۵ نفر آموزش رایگان برگزار شده است.

توسعه مشاغل خانگی از سیاست های بهزیستی است

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی کردستان نیز در ادامه این مراسم گفت: توسعه مشاغل خانگی از سیاست های این نهاد حمایتی است و در این راستا اقدامات حمایتی خوبی را برنامه ریزی کرده است.

فرهاد عزیزی با اشاره به اینکه اقدامات گذشته در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان موفقیت آمیز نبوده است افزود: قبل از هر اقدامی برای ایجاد اشتغال باید بازار فروش محصولات تولیدی فراهم شود تا مانند گذشته مددجویان بدهکار به جامعه اضافه نشوند.

وی در خصوص امتیازات این نهاد برای کارآفرینانی که ایجاد اشتغال کنند برای مددجویان اظهار داشت: برای ایجاد هر شغل ۵۰ میلیون ریال اعتبار قرض الحسنه و پرداخت پنج سال حق بیمه برای هر نفر از سوی بهزیستی به کارآفرین پرداخت می‌شود.

مردم توانایی ایجاد رشد و شکوفایی در اقتصاد را دارند

مدیر عامل کارخانه رویال پلاستیک کردستان هم در این مراسم اظهار داشت: مردم با خودباوری و ایمان به توانایی های خود می توانند رشد و شکوفایی را برای اقتصاد کشور به ارمغان بیاورند.

صمدی با بیان اینکه مسئولان باید در این راه یاریگر مردم باشند گفت: با تمام توان برای توسعه و راه اندازی این تعاونی فراگیر تلاش می کند و در راستای بازار فروش هرکاری بتواند انجام می دهد.

وی اضافه کرد: جوانان باید از فکر خود به بهترین نحوه ممکن استفاده کنند به طوری که در ۲۴ ساعت به اندازه ۷۲ ساعت کار کنند.

۷۳۴۹ / ۳۰۳۴ 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha