۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۰۲
کد خبر: 83408277
T T
۰ نفر
آموزش نیاز اصلی جامعه امروز برای مصرف کالاهای داخلی است

ارومیه - ایرنا- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: آموزش نیاز اصلی جامعه امروز برای مصرف کالاهای داخلی است و باید نهادهای مرتبط در این خصوص وارد کار شوند.

علی مصطفوی روز سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی افزود: در این راستا تبلیغات هدفمند برای سوق دادن مردم به سمت کالای ایرانی و شناسایی کالاهای مورد استفاده مردم در بخش‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ائمه جمعه و جماعات نیز در این راستا نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند و می‌توانند با تاکید بر مصرف کالاهای داخلی در خطبه‌های نماز جمعه و منبرها، مردم را به سمت خرید کالای ایرانی سوق دهند.

وی تبلیغات رسانه‌ای و استفاده بجا از فضای مجازی را عاملی مهم در نهادینه کردن خرید کالای ایرانی عنوان کرد و ادامه داد: با استفاده از ظرفیت این بخش مهم می‌توان به شکل موثری استفاده از کالای داخلی را نهادینه کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: علت ورود ۹۰ درصد پوشاک از خارج از کشور تبلیغات بی‌رویه در فضای مجازی است در حالی که می‌توان سود سرسام‌آور این بخش را با تبلیغات کالای داخلی نصیب تولیدکنندگان بومی کرد.

مصطفوی اظهار کرد: گسترش پدیده قاچاق خطری است که با جدیت باید دنبال شود و دستگاه‌های دخیل در این امر باید همکاری موثری داشته باشند.

وی گفت: در سال ۱۳۹۶ حدود ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار و در سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار قاچاق به داخل کشور صورت گرفته که از این میزان ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار مربوط به قاچاق پوشاک بود.

وی اظهار داشت: مبارزه با قاچاق نباید تنها در نقاط مرزی باشد بلکه مبارزه با قاچاق در سطح بازار نیز باید صورت گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بخش قابل توجه قاچاق از مبادی رسمی صورت می‌گیرد، افزود: قاچاقچیان قانون را دور می زنند، اسناد را جعل کرده و در برخی از موارد نیروها را آلوده می‌کنند.

مصطفوی اضافه کرد: البته قاچاق در کشورهای مختلف دنیا وجود داشته و در کشور ما نیز سابقه بسیار زیادی دارد ولی شدت آن در سال های اخیر بیشتر شده است.

وی با اشاره به تهدیدهای دشمنان علیه نظام اسلامی گفت: با وجود این تهدیدها، آمار تجمع‌ها و اعتراض‌ها کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۷۰ نفر نامزد انتخابات در آذربایجان‌غربی شناسایی شده‌اند، گفت: برای جلوگیری از خدشه‌دار شدن وحدت در استان، باید همه مسوولان، فعالان رسانه‌ای، فضای مجازی و نامزدهای انتخاباتی موارد لازم را رعایت کرده و بر وحدت تاکید کنند.

۸۱۳۵/‌۲۰۹۳

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha