۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۵۹
کد خبر: 83408469
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ولخرج‌ترین باشگاه‌های اروپا از سال ۲۰۱۴ تاکنون

۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۵۹
کد خبر: 83408469
ولخرج‌ترین باشگاه‌های اروپا از سال ۲۰۱۴ تاکنون

تهران- ایرنا- پنجره نقل و انتقالات تابستانی فوتبال اروپا همچنان داغ و هیجان‌انگیز پیگیری می‌شود و در حالی که هنوز زمان زیادی تا بسته شدن آن باقی مانده اما هنوز تکلیف یک دوجین ستاره از جمله «نیمار» مشخص نشده است؛ در این بین گزارش زیر به ۵ مورد از ولخرج‌ترین باشگاه‌های اروپا طی پنج سال اخیر اشاره می‌کند.

ارزش بازیکنان در بازار نقل و انتقالات طی ۲ سال گذشته تورم شدیدی داشته و در نتیجه آن انتقال ۱۰۰ میلیون یورویی تبدیل به اتفاقی عادی شده است؛ بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپایی در طول پنج سال اخیر چندین بار رکورد نقل و انتقالات خود را شکسته‌اند اما کدام تیم‌ها در این مدت بیشترین هزینه را برای خرید بازیکن کرده اند؟

با در نظر گرفتن نقل و انتقالات انجام شده تا اینجای کار، فهرست ۵ باشگاه پرهزینه از سال ۲۰۱۴ تاکنون از قرار زیر است:

۵ – چلسی: ۸۷۶.۵ میلیون یورو

باشگاه چلسی به مدت یک سال از فعالیت در پنجره نقل و انتقالات محروم شده است اما با این حال هم آنان با دائمی کردن انتقال قرضی «متئو کواچیچ»، ۴۵ میلیون یورو در تابستان سال جاری هزینه کرده‌اند.

با اضافه شدن ملی پوش کرواسی به جمع آبی های لندن، این تیم در رده پنجم ولخرج‌ترین باشگاه های اروپا طی پنج سال اخیر قرار گرفت.

تیم «رومن آبراموویچ» تابستان سال گذشته رکورد نقل و انتقلات خود را با خرید «کپا آریزابالاگا» به قیمت ۸۰ میلیون یورو و همچنین «جورجینیو» (۵۷ میلیون یورو) شکستند.

از جمله سایر ورودی‌های بزرگ چلسی در این مدت می توان به «آلوارو موراتا» (۶۶ میلیون)، «تیمون باکایوکو» (۴۰ میلیون)، «دنی درینک واتر» (۳۷.۵ میلیون)، «آنتونیو رودریگر» (۳۵ میلیون)، «میچی بتشوایی» (۳۹ میلیون)، «انگولو کانته» (۳۵.۸ میلیون)، «داوید لوئیز» (۳۵ میلیون)، «دیگو کاستا» (۳۸ میلیون) و «سسک فابرگاس» (۳۳ میلیون) اشاره کرد.

اگرچه آبی‌ها در این مدت هزینه زیادی برای جذب بازیکن کرده اند اما آنها از قبل فروش بازیکن نیز در این مقطع زمانی ۷۳۲.۱ میلیون یورو درآمدزایی داشتند که ۱۰۰ میلیون یوروی آن به تنهایی به فروش «ادن هازارد» ستاره بلژیکی به رئال مادرید مربوط می‌شود.

۴ – منچستریونایتد : ۸۸۹.۵ میلیون یورو

پس از رفتن «سر الکس فرگوسن»، یونایتدها با خریدهای بزرگ و هزینه‌های گزاف سعی در فتح لیگ برتر جزیره داشتند اما متاسفانه چنین اتفاقی محقق نشد؛ با این حال هزینه های آنان از تابستان سال ۲۰۱۴ تاکنون ۸۸۹.۵ میلیون یورو بوده است.

پیش از تابستان ۲۰۱۴، رکورد خرید منچستریونایتد به ۴۶ میلیون یورویی مربوط می‌شود که آنان بابت «ریو فردیناند» در سال ۲۰۰۲ پرداخت کردند و آنان از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۶ بار این رکورد را شکسته‌اند.

«آنخل دی ماریا» در سال ۲۰۱۴ با ۷۵ میلیون یورو به گرانقیمت‌ترین خرید باشگاه بدل شد و پس از او نیز «پل پوگبا» با ۱۰۵ میلیون یورو نه تنها رکورد باشگاه بلکه رکورد جهانی را نیز شکست.

۳ - یوونتوس: ۹۸۱.۹ میلیون یورو

یوونتوس همواره یکی از بهترین‌ها در حوزه خرید بازیکنان آزاد مشهور بوده و تابستان سال جاری نیز آنها، «آدرین رابیو» و «آرون رمزی» را به عنوان بازیکن آزاد شکار کردند؛ با این حال، آنان در زمان نیاز هرگز هراسی از ولخرجی‌های بزرگ نداشتند و به همین دلیل هزینه آنان از سال ۲۰۱۴ تاکنون به رقم ۹۸۱.۹ میلیون یورو رسیده است.

آنها در سال ۲۰۱۶ پس از ۱۴ سال رکورد نقل و انتقالات خود را با خرید «گونزالو هیگوآین» به قیمت ۹۰ میلیون یورو شکستند و این در حالی است که «کریستیانو رونالدو» با کوچ ۱۱۷ میلیون یورویی خود از مادرید به تورین بار دیگر رکورد باشگاه را شکست.

علاوه بر این، آنان به تازگی خرید بزرگ دیگری داشتند و با قراردادی به ارزش ۸۵.۵ میلیون یورو «متیس دی لیخت» را از آژاکس خریداری کردند.

۲ – منچسترسیتی: ۹۹۶.۲ میلیون یورو

باشگاه منچسترسیتی از زمان تغییر مالکیت، یکی از بزرگ ترین ولخرج های بازار بوده اند اما از سال ۲۰۱۴ تاکنون با هزینه ای معادل ۹۹۶.۲ میلیون یورو، در رده دوم فهرست باشگاه‌های پرخرج جای گرفت.

سیتی در این مدت ۱۶ بازیکن با قیمت ۴۰ میلیون یورو و بالاتر خریداری کرده است که ۱۱ مورد از آنان به یکی از نفرات ترکیب اصلی تیم تحت هدایت «پپ گاردیولا» بدل شده اند.

۱ – بارسلونا: ۱.۰۸ میلیارد یورو

آبی اناری ها بابت ارتقای یک دوجین بازیکن جوان خود از آکادمی معروفشان (لا ماسیا) به تیم اول باشگاه، خیلی به خود می‌بالند.

با این وجود، از تابستان سال ۲۰۱۴، آنها برای حفظ ثبات کیفیت مجموعه خود تا اندازه زیادی به خریدهای گرانقیمت متکی بوده‌اند و در نتیجه، جوان های لاماسیا برای رسیدن به تیم اصلی تقلای زیادی کرده اند.

کاتالان‌ها در سال ۲۰۱۴ به شکلی برجسته با جذب «لوئیس سوارز»، «مارک آندره ترشتگن»، «کلودیو براوو»، «ایوان راکیتیچ»، «توماس ورمائلن» و «جرمی متیو» در مجموع ۱۶۶.۷۲ میلیون یورو هزینه کردند.

بعد از این خریدها، آنان برای مدن ۲ سال از فعالیت در بازار محروم شدند اما این موضوع موجب نشد تا آنها از قرار گرفتن در صدر فهرست ناکام بمانند.

آبی اناری ها تنها باشگاهی هستند که سه خرید ۱۰۰ میلیون یورویی یا بیشتر داشته اند؛ فیلیپه کوتینیو (۱۲۰ میلیون یورو)، «عثمان دمبله» (۱۰۵ میلیون) و «آنتوان گریژمان» (۱۲۰ میلیون یورو).

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha