توصیه رهبری درخصوص جوانگرایی پیام بزرگ و بااهمیتی است

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توصیه رهبری به اقتصاد مقاومتی و موضوع جوانگرایی گفت: توصیه رهبری در این خصوص پیام بزرگ و بااهمیتی و براساس اعتقاد ایشان است.

عبدالرضا عزیزی امروز- چهارشنبه- درخصوص انتصاب رییس جدید بنیاد مستضعفان از سوی مقام معظم رهبری و توصیه های ایشان به وی در بکارگیری نیروهای جوان و متخصص و انقلابی، اظهار داشت: انتخاب فتاح به این سمت، انتخاب بجا و خوبی بود و ما این انتصاب را به وی تبریک می گوییم، البته آقای سعیدی کیا هم فرد پرتلاش و سالمی بودند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در عین حال افزود: تفکر مقام معظم رهبری همواره در راستای جوانگرایی بوده و حتی ایشان توصیه کرده اند در آینده نیز دولتی که تشکیل می شود، حتما اعضای آن افراد جوانی باشد.

توصیه رهبری درخصوص جوانگرایی پیام بزرگ و بااهمیتی است

عزیزی بیان کرد: مقام معظم رهبری دراین خصوص به آقای فتاح نیز توصیه کرده اند که هم به موضوع اقتصاد مقاومتی و هم به جوانگرایی توجه ویژه ای داشته باشد که این حامل پیام بسیار بزرگ و با اهمیتی است و شاید یکی از دلایل انتصاب آقای فتاح به این سمت جدید خود نیز به دلیل همین مساله جوانگرایی باشد.

نماینده مردم شیروان در مجلس با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی، به شدت به موضوع اقتصاد مقاومتی نیازمندیم، اضافه کرد: ما بایستی بیاموزیم که چطور روی پای خودمان بایستیم، چرا که به دلیل مقاومت در برابر استکبار جهانی دشمنان زیادی در دنیا داریم.

عزیزی یادآور شد: اینکه چرا دیگر کشورها همانند جمهوری اسلامی تحریم نمی شوند و کسی با آنها مشکلی ندارد، این است که آنها خیلی راحت باج می دهند. اما ایران نه تنها به کسی باج نمی دهد بلکه می گوید اگر دشمن دست از پا خطا کند، تکنولوژی، جرات و توان این را داریم که در 65 هزار پایی ساقط کنیم و اگر آنها یک کشتی ما را بگیرند، دو کشتی آنها را می گیریم.

وی در عین حال اظهار داشت:‌ مسلم است اینهایی که چندین قرن به تمام دنیا زورگویی و ظلم کرده، و کسی هم تاکنون در مقابلشان نایستاده، نمی توانند این موضوع را بپذیرند و به آنها زور می آید و اینگونه ما را تحریم می کنند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: اقتصاد مقاومتی، برای کشوری همچون جمهوری اسلامی که همیشه در معرض تحریم قرار داشته و در عین حال می خواهد روی پای خود بایستد، بهترین راهکار است.

عزیزی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به این معناست که باید وابستگی مان به خارج را کمتر کنیم. و مهمتر اینکه باید تولید داشته باشیم. که به تبع آن درآمد ناخالص ملی مان افزایش یابد، سطح اشتغال نیز بالا رفته و از آسیب های اجتماعی کاسته شود.

وی ادامه داد: اگر تولید داشته باشیم صادرات افزایش می یابد، واردات نیز کمتر شده و در نهایت وابستگی مان نیز کمتر می شود.

نماینده مردم شیروان در ادامه بیان کرد: جوانگرایی و به سوی جوانان متخصص و تحصیلکرده رفتن به این مفهوم است که باید مدیریت قدیم را کنار گذاشت و استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان را فعال کرد، تا بتوایم با زحمت کم، راندمان بالایی داشته باشیم.

رسالت جمهوری اسلامی براساس حمایت از مستضعفان است

عزیزی یادآور شد: همه این مسائل و در واقع استفاده از جوانان نخبه در جهت اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و افزایش راندمان است.

وی درخصوص توصیه دیگر مقام معظم رهبری مبنی بر توانمندسازی تهیدستان و پیشرفت در مناطق محروم نیز گفت: در واقع اصل و رسالت نظام جمهوری اسلامی براساس حمایت از مستضعفان بوده لذا این بنیاد نیز باید به این قشر از جامعه توجه ویژه داشته باشد که البته تا الان نیز این توجه صورت گرفته است.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان همیشه در مناطق محروم حضور فعال داشته است در مواردی همچون ساخت مدارس، راهسازی و حتی در موضوع نازایی ها، به خصوص در روستاهایی که بعضی خانم ها و آقایان با مشکل نازایی مواجه بودند، بنیاد برکت کمک بسیاری به این افراد کرده است.

توصیه رهبری در حمایت از محرومین براساس اعتقاد ایشان است

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری حساسیت خاصی در حمایت از محرومین و نیازمند جامعه دارند و توصیه ایشان کاملا بجا و براساس اعتقادشان است و یکی از وظایف این بنیاد اصولا اینگونه حمایت ها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha