۲ مرداد ۱۳۹۸، ۸:۴۹
کد خبرنگار: 1677
کد خبر: 83409126
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۹۵ فرصت شغلی در بخش کشاورزی کردستان ایجاد شد

۲ مرداد ۱۳۹۸، ۸:۴۹
کد خبر: 83409126
۴۹۵ فرصت شغلی در بخش کشاورزی کردستان ایجاد شد

سنندج - ایرنا - ۴۹۵ فرصت شغلی در کردستان با پرداخت ۳۲۳ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به بخش کشاورزی از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه (چهار ماهه) ایجاد شده است.

معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان فرصت شغلی جدید در قالب پرداخت تسهیلات به ۵۰۵ طرح به میزان ۳۲۳ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال ایجاد شده که علاوه بر آن ۱۸۱ فرصت شغلی نیز در بخش‌های مختلف این صنعت ثبیت شده است.

خلیل فعله گری گفت: بخش‌های مختلف تسهیلات پرداختی امسال از محل بودجه ۹۸ و شامل کمک بلاعوض آبیاری تحت فشار بند «د»  تبصره ۴ قانون بودجه، خط اعتباری مکانیزاسیون، اشتغال پایدار روستایی، بند الف تبصره ۱۸ استانی، بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه و منابع دفتر امور روستایی استانداری کردستان (تفاهم نامه بانک سینا) بوده است.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان تسهیلات پرداختی مربوط اشتغال پایدار روستایی به مبلغ ۲۳۱ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال و پس از آن مربوط به کمک بلاعوض آبیاری تحت فشار بند «د»  تبصره ۴ قانون بودجه به میزان ۵۲ میلیارد و ۶۲۷ میلیون بود که به ترتیب در نتیجه ۴۹۵ فرصت شغلی ایجاد و ۱۴۱ فرصت شغلی نیز تثبیت شد.

فعله گری افزود: امسال از منابع مختلف بودجه ۹۸ برای توسعه بخش کشاورزی این استان پنج هزار و ۴۲۷ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال تسهیلات مصوب شده که تاکنون ۲ هزار و ۶۳۲ میلیارد و ۵۲۳ میلیون ریال از این میزان به بانک های عامل تخصیص یافته است.

استان کردستان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم حدود ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی حدود ۱۲ درصد است.

کشاورزان این استان سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین و ۱۱۶ هزار کندوی زنبور عسل دارند و جمعیت بهره بردار کشاورزی ۱۱۵ هزار نفر است.

این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌کنند که ۳۵۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی نیز مربوط به بخش زراعت است.

عدم فرآوری محصولات باغی و زراعی از جمله چالش های حوزه بخش کشاورزی است که به گفته مسئولان سازمان جهاد کشاورزی کردستان سالانه تنها ۳۳ درصد از این تولیدات فرآوری می شوند.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha