۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83409902
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

١١ واحد صنعتی سمنان آلاینده زیست‌محیطی شناخته شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: ۱۱ واحد صنعتی استان در بهار ۹۸ به عنوان صنایع آلاینده محیط زیست معرفی شد.

امیر عبدوس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان افزود: حمایت از صنایع پاک و واحدهای رعایت کننده استانداردهای زیست محیطی برای سلامت مردم و طبیعت ضروری است و حساسیت های اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان نسبت به رعایت اصول و قوانین زیست محیطی با دقت زیادی انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: فهرست اعلامی صنایع آلاینده از ابتدای فروردین تا خرداد ۹۸ به نسبت مدت مشابه سال ۹۷ در استان افزایش یافت تا کنترل بیشتری نسبت به این موضوع انجام شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان ادامه داد: بر اساس تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای تولیدی آلاینده محیط زیست که استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی کنند، به تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، مشمول پرداخت یک درصد از قیمت فروش خود به عنوان عوارض آلایندگی می شوند.

عبدوس اضافه کرد: شرط خروج از پرداخت عوارض آلایندگی دستیابی به استانداردهای زیست محیطی با ایجاد و راه اندازی سامانه های کنترل آلودگی، بهینه سازی سوخت مصرفی، راه اندازی تصفیه خانه یا استفاده از فیلترهای خروجی دودکش صنایع و مدیریت پسماند است و این شرایط تا زمانی که توسط واحدهای صنعتی رعایت شود، واحد پاک بوده و در صورت اجرایی نشدن استانداردهای مربوط، با معرفی نام واحد به سازمان امور مالیاتی از دوره مالیاتی بعد مشمول پرداخت عوارض آلایندگی به میزان یک درصد فروش خواهد شد.

وی تصریح کرد: نتایج گزارش های کارشناسان محیط زیست، آزمایش ها و نمونه برداری آزمایشگاه های معتمد محیط زیست و آزمایشگاه مرکزی این اداره کل سند این تقسیم‌بندی است و به مدیران واحدهای بزرگ صنعتی توصیه می شود قبل از اینکه مشمول پرداخت عوارض آلایندگی شوند نسبت به ارائه برنامه های زیست محیطی و عملیات اجرایی آن اقدام و فرصت لازم برای انجام تعهدهای خود را از اداره های محیط زیست دریافت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان افزود: همچنین در این دوره به تمامی واحدهای تصفیه دوم روغن استان و سایر واحدهایی که پسماندهای ویژه صنعتی خود را مدیریت نکردند اخطار داده می شود چنانچه تا پایان شهریور ماه نسبت به مدیریت پسماندهای ویژه اقدام مناسب مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست به عمل نیاورند، نام آن‌ها در فهرست صنایع آلاینده سه ماهه دوم به سازمان امور مالیاتی اعلام و مشمول پرداخت این عوارض خواهند شد.

عوارض آلایندگی هر ساله به منظور اجرا در سال آینده به تشخیص اداره کل حفاظت محیط زیست به اداره کل امور مالیاتی ارسال و در استان‌ها می شود.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

برچسب‌ها