۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 1010
کد خبر: 83410006
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۱ طرح مخابراتی در کاشان به بهره‌برداری رسید

۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۲۵
کد خبر: 83410006
۶۱ طرح مخابراتی در کاشان به بهره‌برداری رسید

کاشان- ایرنا- ۶۱ طرح مخابراتی کاشان روز چهارشنبه در آیینی با حضور مدیر شرکت مخابرات، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان و جمعی از مسوولان این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

مدیر مخابرات استان اصفهان در سخنانی طرح‌ها را شامل ۱۳ مورد اینترنت پرسرعت و دیتا، ۲۸ مورد سیار، پنج مورد فیبر، ۱۵ شبکه انتقال و هزینه اجرای آنها را افزون بر ۷۰ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال عنوان کرد.

مهدی حیدرزاده گفت: با بهره‌برداری این طرح‌ها افزون‌بر بهینه‌سازی زیرساخت‌های مخابراتی، پوشش تلفن همراه و همچنین سرعت اینترنت در روستاهای وادقان، چاله‌قره، توکل‌آباد، ده‌زیره، احمدآباد، شوراب، قهرود، سار، ون و خرمدشت از توابع کاشان بهبود یافت.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ با عنوان رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: ۱۵ شبکه انتقالی که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت، درون کشور و از سوی مهندسان ایرانی طراحی و ساخته شده است.

مدیر مخابرات استان اصفهان در ادامه ضریب نفوذ تلفن ثابت در شهرستان کاشان را ۴۵.۵ درصد، تعداد تلفن‌های ثابت مشغول به کار را ۱۷۵ هزار شماره و ضریب بهره‌برداری از این خطوط را ۷۶ درصد اعلام کرد.

به گفته وی، شمار سایت‌های تلفن همراه در شهرستان کاشان نیز ۱۶۰ مورد است که از این تعداد، ۱۰۲ سایت نسل سوم و چهارم را پوشش می‌دهند.

حیدرزاده تشریح کرد: در بخش اینترنت پرسرعت نیز ۳۶ هزار پورت مشغول به کار در شهرستان کاشان وجود دارد اما همچنان ظرفیت خالی در این بخش موجود بوده و آماده ارائه سرویس دهی است.

همزمان با برگزاری این آیین، طرح ارتقای پنج سایت تلفن همراه روستایی شهرستان کاشان به نسل سوم با اعتبار افزون بر ۳۵ میلیارد ریال نیز رونمایی شد.

فرماندار ویژه کاشان در این آیین اظهار داشت: تلفن همراه در بخش نیاسر به ویژه روستاهای ون، ارمک و سار مشکل آنتن‌دهی دارد و از سویی دوربین‌های پایشی نصب شده در شهرستان نیز برای کارایی مناسب به فیبرنوری نیاز دارند.

علی‌اکبر مرتضایی قهرودی همچنین لزوم واگذاری تلفن ثابت به اهالی شهرک امام رضا (ع) واقع در شهر  نیاسر کاشان را مورد اشاره قرار داد.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه به ۴۰ هزار نفر دانشجو و افزون‌بر ۲۰ مرکز آموزش عالی منطقه اشاره کرد و راه‌‍‌اندازی و تقویت کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپ‌ها را خواستار شد.

سیدجواد ساداتی نژاد گفت: این منطقه به علت صنعتی بودن، مهاجرپذیر افراد دارای دیپلم و زیردییلم و همچنین شاهد مهاجرت تحصیل کردگان دارای مدرک کارشناسی به بالا به شهرهای بزرگ است.

وی ایجاد اشتغال با کسب و کارهای جدید و فناورانه را عامل مهمی در جلوگیری از مهاجرت قشر دانش‌آموخته این شهرستان برشمرد و اضافه کرد: ظرفیت مناسبی با حضور دانشجویان و دانش‌آموختگان فراهم است اما در این شرایط همچنان مشکلاتی مانند آنتن دهی تلفن همراه از جمله در ۱۸ روستای این منطقه روبه‌رو هستیم.

۶۱۳۶/۸۱۲۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha