۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۲۱
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83410197
T T
۰ نفر
پکن: هزینه های دفاعی چین پایین تر از کشورهای دیگر است

پکن- ایرنا- چین اعلام کرد بودجه دفاعی این کشور علنی و شفاف بوده و سطح آن عادلانه و مناسب است و در مقایسه با کشورهای عمده جهان، هزینه های دفاعی پایین تری دارد.

به گزارش ایرنا، داده‌های منتشر شده در کتاب سفید که امروز چهارشنبه توسط شورای دولتی این کشور منتشر شد نشان می دهد از سال 2012 تا 2017، نسبت متوسط بودجه دفاعی چین در سرانه تولید ناخالص ملی حدود 1.3 درصد است که در پایین ترین سطح کشورهای عضو دایمی شورای امنیت سازمان ملل بوده و پایین تر از آمریکا، روسیه، انگلستان، فرانسه و هند است بودجه سرانه دفاعی چین در سال 2017 حدود 750 میلیارد یوان است که حدود 5 درصد آمریکا و 25 درصد روسیه است.

در این کتاب سفید آمده‌ است در مقایسه با نیازهای حفاظت از حق حاکمیت، امنیت و منافع توسعه، هزینه های دفاعی چین در مقایسه با نیازهای حفاظت از خود، بهبود و توسعه شکاف بزرگی دارد هزینه دفاعی چین به طور پیوسته رشد با ثبات و مناسب خود را حفظ خواهد کرد.

در کتاب سفید "امور دفاعی چین در عصر جدید" آمده است پکن هرگز به دنبال هژمونی نیست، هرگز به دنبال گسترش قلمروی خود نبوده و هرگز به دنبال حوزه نفوذ نیروی خود نیست این یک ویژگی متمایز از دفاع ملی چین در عصر جدید است.

در این کتاب تاکید شده است چین پایبند به عدم تعهد است و در هیچ گروه نظامی شرکت نمی کند و مخالف تجاوز، گسترش، استفاده از زور یا تهدید به زور است ساخت و توسعه دفاع ملی چین همواره بر نیازهای قانونی امنیت خود متمرکز شده و همواره به دنبال رشد نیروهای صلح دوست جهان بوده است تاریخ ثابت کرده است که چین هرگز به دنبال هژمونی نبوده و این که "قدرت ملی باید هژمونی باشد" را دارای اهمیت نمی داند.

پکن در این کتاب می گوید: چین همواره یک سیاست دفاعی ملی را دنبال کرده است ارتش چین بر انجام مسئولیت و وظایف بین المللی پایبند است و برای همیشه پرچم همکاری و برد - برد را بالا گرفته و در حوزه توانایی های خود محصولات ایمنی عمومی بیشتری فراهم کرده و فعالانه برای ساخت جامعه مشترک با سرنوشت بشر سهم خود را ادا می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha