سه هزار جهیزیه بین زوج‌های نیازمند کشور توزیع می‌شود

بوشهر- ایرنا- در قالب طرح «مسجد احسان» ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، خیران و سازمان تبلیغات اسلامی سه هزار سری جهیزیه بین زوج‌های نیازمند سراسر کشور توزیع می شود.

مسئول طرح مسجد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کشور گفت: در مرحله نخست این طرح یک هزار فقره جهیزیه برای زوج‌های جوان محروم و نیازمند کشور پیش بینی شده که سهم استان بوشهر از این تعداد ۲۰ فقره است.

حجت الاسلام میثم آسوپا روز چهارشنبه در آئین توزیع ۲۰ فقره جهیزیه استان بوشهر افزود: ارزش هر بسته جهیزیه ۱۵۰ میلیون ریال است که ۲۰ میلیون ریال آن از سوی خیران و مابقی از محل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تأمین شده است.

وی بیان کرد: این کالاها ۱۲ قلم شامل یخچال، اجاق گاز، لباسشویی، فرش، جاروبرقی، سرویس آشپزخانه، سرویس چینی، کتری برقی، قاشق و چنگال، ساعت و سرویس خواب هستند.

آسوپا گفت: تا پایان سال در ۲ مرحله ۲ هزار فقره جهیزیه دیگر نیز بین جامعه هدف در کشور توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از طرح‌های بنیاد احسان اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان در نقاط محروم است که این طرح با همکاری روحانیان مساجد و با هدف کمک به زوج‌های جوان در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی در کشور اجرا می‌شود.

مسئول طرح مسجد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: در جریان سیل استان‌های مختلف ۳۵ هزار بسته لوازم خانگی از سوی این ستاد بین سیل زدگان توزیع شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: ازدواج آسان آثار و برکت‌های مهمی در جامعه دارد که گسترش آن از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی افزود: با اجرایی شدن طرح مسجد احسان در استان بوشهر ۲۰ فقره جهیزیه به ارزش ۲۴ میلیارد ریال با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به زوج‌های جوان این استان اهدا شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: از آنجا که ازدواج یک سنت حسنه و از سنت‌های پیامبر گرامی اسلام است اما در جامعه بسیاری از جوانان بنا به مشکلاتی و نداشتن تمکن مالی ازدواج نمی‌کنند که فعالیت ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در این راستا ستودنی است.

مجید خورشیدی افزود: در برخی خانواده‌ها برای ازدواج جوانان سخت‌گیری‌هایی وجود دارد که برپایی این‌گونه آئین‌ها فرهنگ ازدواج آسان را برای جوانان تبیین می‌کند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود این حرکت‌های پسندیده بتواند الگویی در جامعه باشد و برگزاری این گونه مراسم‌ها بتواند در حل مشکلات ازدواج جوانان اثرگذار باشد.

۶۰۴۷/‏‬ ۶۰۴۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha