۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 980
کد خبر: 83410801
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹۶۷ مورد بازرسی صنفی در آذربایجان‌غربی انجام شد

ارومیه- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: طی چهار ماه اول امسال تعداد یکهزار و ۹۶۷ مورد بازرسی از سطح بازارهای این استان انجام شد.

علیرضا محمودی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جهت مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و حمایت از تولید کالای ایرانی، ۵۰ تیم بازرسی جهت تشدید نظارت بر بازار این استان تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: واحدهای صنفی اگر اجناس خود را از بازارهای داخلی تامین کرده باشند باید فاکتور خرید و اگر از مبادی قانونی و از گمرکات رسمی واردات انجام داده باشند باید برگ سبز گمرک و دیگر مستندات وارداتی را به بازرسان ارائه کنند.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی عرضه‌کننده لوازم آرایشی و بهداشتی نیز باید لوازم مجاز و تولید داخل را ارائه کنند و به تاریخ تولید و انقضای کالا دقت داشته باشند تا مشکلی برای مصرف‌کنندگان ایجاد نشود.

محمودی گفت: مبارزه با قاچاق کالا سبب رونق تولید داخلی می‌شود و زمینه را برای ایجاد اشتغال فراهم می‌کند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: مبارزه با ورود کالای قاچاق، تقویت نظارت و بازرسی نهادهای حاکمیتی مربوطه در مبادی و ورودی‌ها، تقویت کیفیت کالاهای تولیدی، قیمت مناسب کالاهای داخلی و همچنین توسعه فرهنگ مصرف اجناس و تولیدات داخلی از الزامات تحقق شعار سال می‌باشد.

محمودی با اشاره به تشدید بازرسی‌های مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه این استان، افزود: با انجام بازرسی‌های فوق تعداد ۵۸ پرونده قاچاق کالا در سطح عرضه به ارزش ۲ هزار و ۶۴۰ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

وی اضافه کرد: جهت نظارت بیشتر و بهتر سامانه شبانه‌روزی ۱۲۴ رسیدگی به شکایت‌ها و نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت جهت دریافت گزارش‌های مردمی در خدمت همشهریان عزیز می‌باشد.

۶۰۰۹/۳۰۷۲

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha