۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۳
کد خبر: 83410850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ هزار شغل در حوزه اقتصاد مقاومتی استان کرمان ایجاد می شود
اقتصاد مقاومتی

کرمان – ایرنا – به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان طرح های اقتصاد مقاومتی این سازمان در سال ۹۸ به میزان ۴۲ میلیارد تومان است که زمینه اشتغال بیش از ۱۲ هزار نفر را فراهم می کند.

به گزارش ایرنا، مهدی حسینی نژاد روز پنجشنبه در آیین تجلیل از واحدهای صنعتی و معدنی برتر استان در محل اتاق کرمان افزود: بر اساس آمار سال ۹۴، استان کرمان ۳.۳ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را داشته که از این میزان ۳۹ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن بوده است.

وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته تا پایان برنامه ششم توسعه سهم حوزه صنعت و معدن به میزان ۴۸ درصد تولید ناخالص داخلی استان می رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: پرداخت تسهیلات به عنوان یکی از چالش های واحدهای صنعتی رفع می شود و استاندار کرمان، ریاست سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه کشاورزی در این راستا کمک کردند که از محل این صندوق ۱۶.۵ میلیارد تومان یارانه تسهیلات به واحدهای صنعتی و معدنی استان کرمان پرداخت  شود.

وی ادامه داد: انتقال گردش حساب ها ظرفیتی ویژه برای واحدهای تولیدی استان کرمان است و به استناد قانون گردش حساب را به بانک ها هدایت می کنیم.

حسینی نژاد افزود: با کمک شرکت های بزرگ از جمله مس در قالب تفاهم نامه مدلی برای تسهیلات و توانمندکردن واحدهای تولیدی طراحی شد که فرصتی برای رونق واحدهای تولیدی کوچک تر است.

وی عنوان کرد: یکی از ظرفیت های خوب در ارتباط بین صنعت و دانشگاه در استان کرمان وجود دارد و بر اساس برنامه رشد و توسعه این استان و کشور از ظرفیت های شورای معادن و ارتباط با دانشگاه برای افزایش بهره وری در حوزه صنایع و معادن استان کرمان بهره برداری می شود و ۲۰ درصد از حقوق دولتی معادن برای افزایش بهره وری اختصاص می یابد.

کرمان رتبه ۱۷ فضای کسب و کار کشور را دارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و استان کرمان گفت: این استان رتبه ۱۷ کشور را در فضای کسب و کار دارد که جایگاهی مناسب نیست.

طبییب زاده در این نشست افزود: رتبه یاد شده نشان می دهد با وجود تمامی ظرفیت ها روند سرمایه گذاری در استان کرمان مطلوب نیست.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی صنعت کاران گفت: دشواری تامین مالی، رقابت انحصاری برخی از بنگاه های دولتی با بخش خصوصی و دشواری اخذ مجوزها از مهمترین مشکلات پیش روی صنعت کاران است.

۷۴۲۰/ ۵۰۵۴

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha