۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۶
کد خبر: 83412978
T T
۰ نفر
نظارت بر پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد افزایش می یابد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: شورای سنجش و پذیرش نظارت خود را در پذیرش دانشجو توسط دانشگاه آزاد اسلامی افزایش می‌دهد.

«ابراهیم خدایی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش اظهار داشت: بعد از پایان فرایند پذیرش دانشجو در سال جاری توسط این دانشگاه و ارائه گزارش به شورای سنجش و پذیرش دانشجو، شورا برای پذیرش سال ۹۹ دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گیری می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز پنجم مردادماه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، گزارش پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۷ به صورت مبسوط ارائه و اشکالات پذیرش دانشجو در سال گذشته مطرح شد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: در نهایت شورای سنجش و پذیرش دانشجو مقرر کرد نظارت خود را در پذیرش دانشجو توسط دانشگاه آزاد افزایش دهد. همچنین ابزارهای نظارتی مهمی از جمله ضوابط و قوانین، الگوریتم پذیرش دانشجو، رعایت قوانین و مقررات بالادستی و نوع پذیرشی که دانشگاه آزاد باید انجام دهد از سوی این شورا به دانشگاه ابلاغ می شود.
معاون وزیر علوم در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم گیری برای پذیرش دانشجو در سال ۹۹ دانشگاه آزاد شامل تمامی مقاطع تحصیلی می شود یا خیر نیز توضیح داد: این تصمیم گیری صرفاً در مورد کنکور سراسری و مقطع کارشناسی بود تا اشکالات پذیرش دانشگاه آزاد برطرف شود.
به گفته خدایی، تاکنون روال پذیرش در دانشگاه بر اساس استفاده از نمرات آزمون متمرکز بود.
وی یادآور شد که تصمیم گیری برای پذیرش سایر مقاطع تحصیلی این دانشگاه در شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی صورت می گیرد که موارد آن روشن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha