۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۵۹
کد خبرنگار: 857
کد خبر: 83414880
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بزرگترین نقاشی دیواری اردبیل با موضوع صفویه ترسیم شد

اردبیل- ایرنا- همزمان با هفته گرامیداشت استان اردبیل، بزرگترین نقاشی دیواری اردبیل با موضوع صفویه توسط کودکان این استان در پارک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شهر اردبیل ترسیم شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل و دبیر ستاد گرامیداشت هفته استان در بازدید از مراحل اجرای نقاشی دیواری کودکان گفت: این اقدام فرهنگی در قالب برنامه‌های هفته استان اردبیل و با موضوع صفویه تدارک دیده شده است.

نادر فلاحی افزود: در برنامه‌های هفته استان در سال جاری مشارکت کودکان و نوجوانان در اجرای برنامه‌ها افزایش داده شده تا با آموزش و اطلاع رسانی به کودکان، نسلی آگاه و مطلع پرورش یابد و همه کودکان با پیشینه درخشان این خطه آشنا شوند.

وی با اشاره به ادامه برنامه‌های متنوع برای کودکان در قالب برنامه‌های هفته استان اردبیل اظهار کرد: برگزاری جشن موسیقی و قصه گویی، جشن کودک و میراث صفویه، بازدید از جاذبه‌های تاریخی، همایش صفویه شناسی، مسابقات کتابخوانی، کارگاه نقاشی و نمایشگاه آثار کودکان نی ز در قالب برنامه‌های هفته استان پیش‌بینی شده است.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته استان اردبیل همچنین گفت: برنامه‌های این هفته در سال جاری با رویکرد پژوهش محوری دنبال می‌شود و بسیاری از برنامه‌های نمادین نیز به اجرا در می‌آید تا در سال‌های آینده ادامه یابد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل نیز در بازدید از نقاشی دیواری کودکان اردبیل بیان کرد: این نقاشی به طول ۱۲۰ متر با ۴۵ قاب برای نقاشی به اندازه ۱۰۰ در ۱۶۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

زعفر احدزاده افزود: نقاشی دیواری کودکان در به مدت سه روز در پارک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شهر اردبیل و با مشارکت ۹۱ کودک و ۱۵ مربی برگزار می‌شود.

وی گفت: موضوع نقاشی دیواری اردبیل تاریخ صفویه است و برای اولین بار با این وسعت در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، امسال برای گرامیداشت هفته استان اردبیل، ۷۰ برنامه فرهنگی و هنری مردمی از تاریخ چهارم تا دهم مردادماه از سوی نهادهای فرهنگی و مردمی استان به اجرا در می‌آید.

شورای فرهنگ عمومی کشور در سال ۱۳۹۶ بر اساس استنادات تاریخی، روز چهارم مردادماه را که مقارن با سالروز استقرار سلسله صفویه و به قولی سالروز تولد شاه اسماعیل نخستین پادشاه صفوی در ایران است، به عنوان روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی جد خاندان صفوی و روز اردبیل و هفته منتهی به این تاریخ را نیز به عنوان هفته اردبیل وارد تقویم رسمی کشور کرد.

بر اساس همین تقویم، از چهارم تا دهم مردادماه سال جاری برنامه‌های جامع و متنوعی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی استان و نقش این خطه در یکپارچگی ایران اسلامی و تشکیل حکومت مقتدر مرکزی در ایران توسط خاندان صفوی تدوین شده است.

برگزاری مراسم بزرگداشت استان اردبیل که از حدود هشت سال پیش آغاز شده، پس از چند سال به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شده است.

بنا به اعلام دبیرخانه برگزاری هفته استان اردبیل، در این جشن برنامه‌های متنوعی پیش‎بینی شده که هدف نهایی آن معرفی پیشینه تاریخی و نقش صفویه در شکل‌گیری حکومت منسجم ملی و دینی در ایران خواهد بود.

۱۹۰۵/۶۰۱۶

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha