۶ مرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۵۷
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 83415386
T T
۰ نفر
بن علوی: برای امنیت دریانوردی در تنگه هرمز با ایران هماهنگ هستیم

تهران- ایرنا- "یوسف بن علوی" وزیر امور خارجه عمان روز یکشنبه گفت: برای امنیت دریانوردی در تنگه هرمز با ایران هماهنگ هستیم.

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم"، بن علوی در گفت وگو با تلویزیون رسمی عمان، همچنین هرگونه میانجیگری مسقط برای حل بحران در منطقه (خلیج فارس) را رد کرد.

این در حالی است که پیش از سفر بن علوی به تهران و دیدار وی با مسؤولان ایرانی، رسانه های عربی ادعا کردند که وی برای میانجیگری میان ایران و آمریکا از یکسو و ایران و انگلیس از سوی دیگر به ایران سفر می کند.

بن علوی گفت ما هیچ میانجی گری انجام ندادیم و آنچه در این زمینه برایمان حائز اهمیت است، ثبات دریانوردی در تنگه هرمز است، از این رو با تمامی طرف ها ارتباط داریم.

وزیر امورخارجه عمان اضافه کرد: میان تهران و مسقط برای سازماندهی حرکت کشتی ها در تنگه هرمز هماهنگی وجود دارد و برای این که عملیات دریانوردی بین المللی در خلیج (فارس) تحت تأثیر قرار نگیرد، باید تمامی طرف ها با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

بن علوی همچنین گفت: هرگونه رفتار نسنجیده ای، مانعی در راه دریانوردی بین المللی ایجاد خواهد کرد و زیان و آسیب این مسأله به تمامی کشورهای جهان بر می گردد.

وزیر امورخارجه عمان اظهار کرد: شیوه و هدف ما تحقق امنیت و ثبات پایدار در منطقه است و ما به این باور رسیده ایم که ایرانی ها مردمانی عاقل و با درایت هستند و تهران نقش مهمی در امنیت منطقه بازی می کند.

بن علوی افزود: مشکل جهان، نبود حاکمیت عقل و منطق است؛ به طوری که اینک در جهان شاهد رشد پوپولیست و ظهور رهبرانی غیر عقلانی هستیم که از پختگی سیاسی برخوردار نیستند، این امر مستلزم آن است که با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: هدف ما متقاعد کردن جامعه جهانی برای ادامه دیپلماسی است و عقیده داریم که اگر امنیت در منطقه ما آسیب ببیند، هیچ یک از کشورها از آن در امان نخواهند بود.

بن علوی روز شنبه برای دومین بار در دو ماه گذشته با مقام‌های ایران دیدار و گفت‌ وگو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha