۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶
کد خبر: 83419183
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جشنواره سراسری تئاتر سپهر برگزار می شود

۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶
کد خبر: 83419183
جشنواره سراسری تئاتر سپهر برگزار می شود

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی نیروی هوایی ارتش گفت: دومین جشنواره سراسری تئاتر سپهر نهاجا به همت دایره هنرهای نمایشی اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین «سید محمد سیدیان» توجه به مقولات فرهنگی و هنری را از وظایف بدیهی سازمانی عنوان کرد و گفت: امروزه انتقال مفاهیم والا از طریق هنر، از بالاترین اثرگذاری بر جوامع هدف برخوردار است، چرا که این ظرفیت عظیم هنر است که مفاهیم را پرورش و آن را برای همیشه ماندگار می کند؛ در این بین یکی از رسالت های اصلی معاونت فرهنگی توجه به این حوزه است که برگزاری جشنواره تئاتر سپهر نهاجا را می توان در همین زمینه طبقه بندی کرد.

وی درباره جزئیات برپایی این جشنواره سراسری اظهار داشت: در مرحله نهایی این جشنواره که از تاریخ ۱۲ الی ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۸ و در مجموعه فرهنگی هنری شهید واعظی سازمان عقیدتی سیاسی آجا برپا خواهد شد، گروه های تئاتری از یگان های مختلف نیروی هوایی از جمله پایگاه های هوایی شهید لشکری مهرآباد، شهید بابایی اصفهان، شهید دوران شیراز، شهید فکوری تبریز، شهید دلحامد چابهار، وحدتی دزفول و همچنین دانشگاه شهید ستاری، فرماندهی آموزش های هوایی شهید خضرائی و قرارگاه پشتیبانی نهاجا به رقابت خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی نهاجا افزود: در مرحله مقدماتی این مسابقات، ۲۰ گروه نمایشی از یگان های مختلف نهاجا مورد بازبینی قرار گرفتند که در نهایت ۱۰ گروه موفق به راهیابی به مرحله پایانی جشنواره تئاتر سپهر نیروی هوایی شدند.

سیدیان خاطرنشان کرد: تقدیر از برگزیدگان در رشته های کارگردانی، نویسندگی، بازیگر نقش اول مرد، بازیگر نقش اول زن، طراحی نور و صحنه، گریم و چهره پردازی، موسیقی، پوستر و بروشور و عکس، از دیگر برنامه های این جشنواره خواهد بود.

وی یادآور شد: برگزیدگان مرحله نهایی جشنواره تئاتر سپهر نهاجا، ضمن دریافت جایزه ویژه، به نمایندگی از نیروی هوایی در نهمین دوره جشنواره میثاق آجا حاضر خواهند بود تا همپا با دیگر گروه های تئاتری از نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران، به رقابت بپردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha