بررسی پرونده مجروحان واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد ادامه دارد

تهران- ایرنا- وکیل مدافع جانباختگان واژگونی اتوبوس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این پرونده شاکیان بسیاری دارد، درباره رویدادهای دادگاه دوم حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد توضیح داد.

«حسام نواب صفوی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره رویدادهای دادگاه دوم متهمان واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد که هشتم مرداده در دادگاه کیفری ۱۰۵۷ برگزار شد، اظهار کرد: در زمان حاضر در این دادگاه به بررسی فوتی ها پرداخته شده و در آینده وضعیت افراد جرحی بررسی می شود.
وی افزود: چندین نفر از مجروحان این حادثه که در وضعیت بدنی نامناسبی قرار دارند، از دانشگاه شکایت کرده اند اما با توجه به زمانبر بودن اخذ مدارک از پزشکی قانونی و سایر نهادهای مربوطه این شکایت با تأخیر روند اداری خود را طی می کند.

روز چهارم دی ماه سال ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۲ دقیقه خبر حادثه دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات مردم و دانشجویان را متأثر کرد.

اتوبوسی حامل دانشجویان به دلیل نقص فنی و بریده شدن ترمز، از مسیر خارج و واژگون شد. در این حادثه ۱۰ نفر کشته و ۲۵ نفر زخمی شدند که حال چند نفر از مصدومان این حادثه هم‌چنان پس از گذشت چندین ماه نامناسب است.

به گفته این وکیل مدافع، براساس ماده ۶۱۶ قانون مجازات اسلامی متهمان این پرونده رئیس واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد، راننده متوفی و پیمانکار و شرکت همکار با پیمانکار از نظر دادستانی مقصر شناخته شدند.
نواب صفوی اظهار داشت: در این ماده قانونی به بی مبالاتی متهمان اشاره می شود اما با این وجود رئیس واحد علوم تحقیقات در دادگاه بنده را به شکایت حقوقی بر این مبنا تهدید کرده که جای تأمل دارد.
وی ادامه داد: در دادگاه روز گذشته (هشتم مردادماه) مشخص شد که نه تنها پیش از حادثه هیچ حفاظ و گاردریلی برای محوطه دانشگاه در نظر گرفته نشده، مستندات نشان می دهد که حتی در چند ماه پس از حادثه هم اقدامی در راستای ایمن سازی محوطه واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد در نظر گرفته نشده است.
این وکیل مدافع خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته حدود یک کیلومتر گاردریل در دانشگاه نصب شده و کار ایمن سازی تنها دو روز مانده به دادگاه متهمان آغاز شده است.
نواب صفوی افزود: نتیجه دومین دادگاه متهمان این واحد دانشگاه آزاد یک هفته تا ۱۰ روز آینده مشخص می شود.

اولین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان حادثه سقوط اتوبوس دانشگاه آزاد نیز در تاریخ ۲۵ خرداد ماه سال ۱۳۹۸ با حضور شکات، متهمان و وکلای مدافع در مجتمع قضایی کارکنان دولت برگزار شد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha