مسائل شرکای اجتماعی در شورای تحول راهبردی تامین اجتماعی به بحث گذاشته می شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه شورای تحول راهبردی در این سازمان تشکیل شده است، گفت: عناوین و محورهایی تعیین شده است که در این شورا با مشارکت شرکای اجتماعی و صاحبنظران به بحث گذاشته می شود.

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مصطفی سالاری در سلسله نشست های دیده بان رفاه که با حضور جمعی از روسا و نمایندگان تشکل های کارفرمایی در محل موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف از این نشست ها دریافت نقطه نظرات و دیدگاه های شرکای اجتماعی است، افزود: خروجی این جلسات اصلاح رویه ها و ارتقای کیفیت خدمات است.
وی خاطر نشان کرد: نتیجه این جلسات مدون می شود و این آمادگی را داریم پیشنهادات کارفرمایان را کارشناسی و عملیاتی و همچنین به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه کنیم.
سالاری گفت: مسائل بزرگ و کوچک مطرح شده از سوی شرکای اجتماعی برای ما مهم است و هر دو را می شنویم. شاید برخی مسائل مطرح شده کوچک باشد اما رفع آنها تحول آفرین می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به قراردادهای پیمان و کسورات حق بیمه به عنوان یک مساله مهم مورد تاکید کارفرمایان اشاره کرد و افزود: عمده پرونده ها در بخش هیات های تشخیص مطالبات به این موضوع اختصاص دارد و در این زمینه اختلاف نظرهایی وجود دارد و با همفکری یکدیگر باید به  نتیجه برسیم.
وی تاکید کرد: خط قرمز و معیار ما این است که از کسی که حق بیمه می گیریم به فرد دیگری خدمت ندهیم. شرعاً، عقلاً و وجدانا این موضوع اشکال دارد. سازمان تامین اجتماعی امانتدار اموال بیمه شدگان و کارگران است و تعهد جدیدی که بر اساس کار کارشناسی و علمی نباشد نمی پذیریم.
سالاری اخذ بازخورد از تماس گیرندگان با مرکز ارتباطات مردمی را مهم دانست و گفت: این مرکز از طریق پیامک، ایمیل و تلفن به بیمه شدگان پاسخ می دهد اما باید سازو کاری داشته باشیم تا بازخورد این جریان پاسخگویی را اخذ کنیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تجمیع و تنقیح بخشنامه ها را از فعالیت های مهم این سازمان برشمرد و افزود: با کمک موسسه عالی پژوهش و معاونت حقوقی بخشنامه ها جامع تر، شفاف تر و روان تر شوند.
وی گفت: باید به سمت استفاده از فناوری های نوین حرکت کنیم البته برخی خدمات غیرحضوری این سازمان ارائه می شود ولی باید تلاش کنیم خدمات الکترونیکی تکمیل شود. از استارت آپ ها باید کمک بگیریم تا بیمه شدگان بدون مراجعه به شعب خدمات را دریافت کنند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: نمی گویم که در این سازمان مشکل نداریم ولی به اطمینان می گویم که وضعیت ما بحرانی و وخیم نیست البته به تدبیر، مراقبت و تلاش بیشتر نیاز داریم.
 موسسه عالی پژوهش در سلسله نشست هایی که با عنوان دیده بان رفاه برگزار کند  در اولین نشست با حضور صاحبنظران و اساتید دانشگاه به موضوع رفاه و تامین اجتماعی پرداخته شد.

سازمان تأمین اجتماعی با حدود ۴۳ میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، در حال حاضر ۶۰ نوع خدمت بیمه‌ای و درمانی به صورت غیرحضوری به افراد زیرپوشش ارائه می‌دهد. این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه‌ای و درمانی است و ۳۵۶ بیمارستان و درمانگاه تأمین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تأمین می‌کند.

بخش بیمه‌ای این سازمان دارای ۴۸۰ شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه‌ای از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می‌شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان‌تر مردم به خدمات تأمین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری‌های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha