۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۴۵
کد خبر: 83419670
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

داستان هیجان‌انگیز تورهای پیش‌فصل تیم‌های اروپایی در آسیا

تهران- ایرنا- تورهای پیش‌فصل پرهزینه تیم‌های اروپایی در آسیا اگرچه باعث درآمدزایی و ایجاد روابط حسنه مابین طرفین می‌شود اما این سفرهای لوکس همیشه پایان خوش ندارد.

هیات های همراه پر تعداد، تدابیر امنیتی شدید و نامه‌نگاری برای استفاده از پلیس‌های حفاظت به طور معمول برای سران و مقامات کشورها پیش بینی و تدارک دیده می‌شود، اما تیم‌های فوتبال اروپایی که به قاره آسیا سفر می‌کنند هم هیچ موضوعی را به شانس و اقبال واگذار نمی‌کنند اما گاهی اوقات مشکلاتی نیز بروز می‌کند.

تورهای پیش فصل پرهزینه با آنچه ۳۰ سال پیش رخ می‌داد تفاوت زیادی پیدا کرده است؛ زمانی که تیم‌های همچون منچستریونایتد بازی‌های دوستانه خود را با تیم‌های همشهری برگزار می‌کردند یا در طولانی‌ترین سفر برای برگزاری بازی راهی ایرلند می‌شدند.

اما امروزه یونایتد یک برند جهانی است و پیش از بازی دوستانه هفته گذشته مقابل تاتنهام هیات‌های اعزامی خود را برای حصول اطمینان از رضایتبخش بودن زمین ورزشگاه هنگ‌کو به شانگهای روانه کرد.

پاری سن‌ژرمن در آستانه رسیدن کاروان تیم به آسیا، چند سرآشپز را به نقاط مختلف قاره اعزام کرد تا از تطابق غذای آماده شده برای بازیکنان این تیم با رژیم غذایی سخت پیش‌فصل تعیین شده برای آنان اطمینان حاصل کند.

نیروهای امنیتی که به طور معمول برای دور نگه داشتن هواداران افراطی از بازیکنان مورد استفاده قرار می‌گیرند در ماه جاری همواره یکی از نگرانی‌های باشگاه‌ها برای پراکنده کردن این دست هواداران بوده اند.

«پپ گواردیولا» سرمربی منچسترسیتی نیز در کنار خود و با فاصله کوتاه محافظی تنومند داشت و در نتیجه افرادی که قصد سلفی گرفتن را داشتند، دست خالی ماندند.

رویکرد محافظه کارانه سیتی خشم خبرگزاری شینهوا چین را برانگیخت؛ خبرگزاری دولتی که بلافاصله سیتی را به اتخاذ رویکردی خصمانه متهم کرد.

در سوی دیگر، زمانی که پای محل اسکان برای تیم‌های سیتی، یونایتد، پی اس جی و یوونتوس و ... به میان بیاید، همیشه بهترین محل انتخاب می‌شود.

گواردیولا و تیم گران‌قیمتش به علاوه یک دوجین هیات همراه شامل کادر فنی این تیم هتل ۱۳۰ اتاقه و فوق اختصاصی بانیان‌تری شانگهای را رزرو کردند.

اجاره هر کدام از اتاق‌های این هتل که خود را «جایی دنج در زیباترین منطقه شانگهای» می‌داند به ازای هر شب ۳۰۰ دلار است.

پی‌اس‌جی هیاتی ۱۲۰ نفره را در سفر به شنژن، ماکائو و سوژو به همراه داشت که در میان آنان هشت نیروی امنیتی مجهز به بی‌سیم و دست کم ۲ آشپز با یونیفرم‌های باشگاه دیده می‌شد.

پاریسی‌ها در زمان حضور در شهر سوژو برای برگزاری دیدار با سیدنی که با پیروزی سه بر صفر آنان همراه شد، در هتل لوکس و مجلل یانگ چنگ لیک اقامت داشتند.

با این وجود، برخی از بازیکنان این تیم این سفر را به هیچ وجه شبیه تعطیلات ندانسته و آن را خسته کننده و کسالت آور خواندند!!

این در حالی است که دسترسی محدود به اینترنت در چین از نگاه برخی دیگر از بازیکنان نعمتی قابل شکرگزاری خوانده شد.

سفر به سنگاپور، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا که گاه و بی‌گاه در برنامه‌های تیم‌ها قرار دارد، اگرچه هدفی جز درآمدزایی و نشان دادن حسن نیت ندارد اما همیشه خوب و خوش به اتمام نمی‌رسد.

براساس گزارش رسانه های کره جنوبی، درخواست باشگاه یوونتوس از این کشور برای اختصاص اسکورت پلیس با مخالفت مقامات دولتی مواجه شد.

تاخیر در فرود هواپیما منجر به تاخیر در آغاز دیداری دوستانه در سئول شد و در ادامه تیم ایتالیایی با نشاندن «کریستیانو رونالدو» روی نیمکت، موجب خشم هواداران کره ای شد به طوری که بیش از ۲ هزار نفر از هواداران مشتاق که با نیمکت نشین شدن ستاره پرتغالی دست خالی از ورزشگاه بازگشته بودند، قصد دارند تا از وزارت ورزش این کشور شکایت کنند.

گرمای طاقت فرسای ۴۰ درجه‌ای هوا، بارانهای شدید، پرواززدگی، ترافیک و تاخیر پروازها موضوعاتی است که باشگاه‌ها نمی توانند کار زیادی در مورد آن انجام دهند.

آب و هوای بد موجب ماندگار شدن اجباری پی اس جی در سوژو چین شد و پرواز سیتی به چین نیز به دلیل مشکلات و کاغذبازی های اداری ۲ روز به تاخیر افتاد.

این در حالی است که گواردیولا پس از نشستن هواپیما با گفتن جمله طعنه‌آمیز «بالاخره نجات یافتیم» ابراز نارضایتی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha