۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83422111
T T
۰ نفر

پلیس هنگ کنگ رهبر یک حزب را دستگیر کرد

۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸
کد خبر: 83422111
پلیس هنگ کنگ رهبر یک حزب را دستگیر کرد

پکن- ایرنا- پلیس هنگ کنگ اعلام کرد هشت نفر از جمله «اندی چان» رهبر حزب غیرقانونی و بدون مجوز «حزب ملی هنگ کنگ» را به ظن در اختیار داشتن سلاح و تجهیزات ساخت بمب دستگیر کرده است.

روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ روز شنبه نوشت دولت هنگ کنگ سال گذشته فعالیت حزب ملی هنگ کنگ که ادعای استقلال طلبی دارد را ممنوع کرده بود ولی این حزب همچنان به فعالیت غیر قانونی خود ادامه می داد.

پلیس از «اندی چان» و 7 مظنون دیگر که ۲۴ تا ۳۱ سال سن دارند و در یک منطقه مسکونی در شبه جزیره کولون دستگیر شدند تعدادی تیر و کمان، چماق، کلاه ایمنی و نیز بلندگو و تجهیزات مخابراتی کشف و ضبط کرده است حدود 100 نفر در اطراف پاسگاهی که این مظنونین در آن در بازداشت هستند تجمع کرده و خواهان آزادی آنها هستند.

به دنبال حدود دو ماه اعتراض در هنگ کنگ، فرمانده پادگان ارتش چین در این دولت شهر گفت: اعتراض‌ها به‌طور جدی زندگی و امنیت شهروندان هنگ کنگ را تهدید می‌کند و از اعتراض به اغتشاش تغییر شکل داده است.

«چن داوشیانگ» گفته بود این موضوع قابل تحمل نیست و به شدت آن را محکوم می‌کنیم.

در همین حال «یانگ جیه چی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین روز گذشته (جمعه) در مصاحبه‌ای با خبرگزاری شینهوا درباره تحولات اخیر در هنگ کنگ، از دست داشتن برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا در این نا آرامی ها خبر داد.

او گفته بود در این مدت، تظاهرات و تجمع‌های بزرگی برگزار شد و در این میان، تظاهرات کنندگان تندرو عمدا خشونت‌ها را تحریک کرده و امنیت عمومی را به خطر انداخته و قانون سالاری، نظم اجتماعی، اقتصاد و شهرت جهانی هنگ کنگ را خدشه دار کردند.

این مقام چینی تصریح کرده بود برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا در میان آشوب‌های هنگ کنگ به دروغگویی، تنش زایی و انتقادات بی‌پایه پرداخته و حتی برای پشتیبانی از شورشی‌ها، دیدار مقامات بلندپایه خود با سرکرده‌های شورشی‌ها را ترتیب دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha