۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۷
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83422118
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین رخدادهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۷
کد خبر: 83422118
مهمترین رخدادهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

سمنان- ایرنا- ممنوعیت برپاکردن آتش‌ در عرصه‌های جنگلی مهدیشهر، تخلف ارزی خودروساز سمنانی، راهیابی تیم فوتسال شاهرود به لیگ برتر نوجوانان کشور، کشف ۷۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال، غرق شدن پدر و پسری در گرمسار و جوانی در سد شهید شاهچراغی دامغان، بخش‌هایی از خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

استان سمنان در هفته گذشته (از پنجم تا یازدهم مرداد ۹۸) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اقتصادی

علیرضا آشناگر استاندار سمنان شنبه گذشته در حاشیه نشست شورای مدیریت بحران استان سمنان در سالن اجتماعات مدیریت بحران استانداری در گفت و گو با خبرنگاران گفت: یک هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات به منظور جبران خسارت ناشی از سوانح طبیعی مانند سیل ابلاغ شده است.
حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه احداث مجتمع خدمات رفاهی بین راهی از لحاظ فنی محدودیت دارد، گفت: ۱۲ نقطه جاده‌ای استان برای سرمایه گذاری و احداث مجتمع رفاهی بین راهی شناسایی شده است.
مریم عرب رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۷۳ پرونده تخلف در زمینه گرانفروشی، تقلب، ارائه نکردن فاکتور و فقدان درج قیمت در تیر ۹۸ در این استان تشکیل شده است.
مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: سند توسعه و اشتغال برای ۸۰ روستای استان، به منظور رونق کسب و کار و مهاجرت معکوس، در سال ۹۸ تدوین می‌شود.
بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز چهارشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری گفت: ۹ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۸۴۸ واحد تولیدی استان سمنان در یکسال گذشته پرداخت شد.
فرامرز محبوبی معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: ۲۰۰ پروانه بهره برداری در یک سال گذشته در بخش صنعت این استان صادر شد.
علی اصغر مجد فرماندار دامغان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: مجموع اعتبارات استانی قابل تخصیص و توزیع در بخش‌ها و نهادهای مختلف شهرستان در سالجاری، ۳۲۱ میلیارد ریال است.
عباس رستمی مدیرکل استاندارد استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: پنج جایگاه سی ان جی، به دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم در ارایه خدمات به شهروندان، در ۲ سال گذشته در استان مهر و موم شد.
حسین دهقان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۲ هزار و ۳۳۷ واحد مسکونی در استان به منظور رونق در ساخت و ساز و بازار مسکن ساخته می‌شود.
احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: ۲۱ درصد از تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان در چهار ماه گذشته از سال ۹۸ مربوط به خودروهای سنگین بود.
محمود فیض معاون پشتیبانی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: امسال ۲میلیون و۸۸۲ هزار نفر ساعت به داوطلبان در استان سمنان مهارت های فنی و حرفه‌ای ارایه می‌شود.
حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: برپاکردن آتش در عرصه‌های مرتعی و جنگلی مانند جنگل بکر و زیبای رودبارک این استان تا اطلاع ثانوی برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی ممنوع است.
سید ابوالفضل ولیئی رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: عملیات توسعه و احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی استان در ۱۵ هزار هکتار از عرصه‌های مرتعی انجام شد.
عباس مشیریان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: ۹۰۰ هکتار از اراضی این استان با روش‌های مختلف مانند محلول‌پاشی، طعمه پاشی و با استفاده از سم‌پاشی‌های توربولایز و زنبه‌ای از آفت ملخ پاکسازی شده است.
علی جاویدپور رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان سمنان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تیر ۹۸ در استان بیش از ۲ میلیون و ۸۴۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی گوشتی انجام شد که رکورد جدیدی در سه سال گذشته در استان محسوب می‌شود.

فرهنگی
اسماعیل ادهم معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۵.۵ درصد از بیسوادان استان از جمعیت روستایی استان هستند که بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ ‌یکهزار و ۷۰۰ را شامل می‌شود.
قدرت الله چتری معاون حج و زیارت استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: تاکنون ۹۲۵ زائر در قالب هفت کاروان از استان، برای بهره‌مندی معنوی، راهی سرزمین وحی شدند.
محمد دلالی رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان یکشنبه در گفت وگو با ایرنا ابراز داشت: ۵۶ موسسه و ۶۴ خانه قرآنی در استان فعالیت می کنند.

اجتماعی
مسعود جهان سیر رییس اداره بهزیستی شاهرود دوشنبه گذشته در گفت وگو با ایرنا، با بیان این که ۴۱۱ زن مسعود جهان سرپرست خانوار زیر پوشش این نهاد است، گفت: هر ماه ۲۶۰ میلیون ریال مستمری به آنان پرداخت می شود.
حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۴۸ هزار دام سنگین تا ۲۵ مرداد ۹۸ در استان برای پاک ماندن سمنان از بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.
عباس قندالی مدیرکل ثبت احوال استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۸۷۲ مورد ازدواج در بهار ۹۸ در این استان ثبت شد و از این رو ۱۷۴۴ نفر در استان زندگی مشترک خود را آغاز کردند.
کوروش حصیرباف مدیر شهرداری منطقه ۲ سمنان روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: فضاهای مناسب تفریحی و توسعه فضای سبز، ۶ بوستان تا پایان سال ۹۸ به فضای سبز شهری افزوده می‌شود.
یاسر عربی شهردار گرمسار روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: عملیات ساخت دریاچه مصنوعی و بازسازی پارک جنگلی پرفسور کردوانی گرمسار آغاز شد.
افتتاح یک مرکز بهداشتی و درمانی خیرساز روز پنجشنبه با حضور مهدی شادنوش رئیس مرکز پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهر گرمسار، در دست اجرا بودن بازسازی و ساخت ۷۲ طرح بهداشتی و درمانی از محل اعتبارهای استانی و ملی و مشارکت خیران در استان سمنان بخشی از رخدادهای بهداشتی و درمانی استان سمنان در هفته گذشته بود.
رضا محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: پرونده‌ای برای خودروساز سمنانی به خاطر ۲۵ میلیارد ریال تخلف ارزی تشکیل شد.
سرهنگ عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان عصر دوشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: ۷۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در کارخانه‌ای نیمه‌تعطیل در شهرستان گرمسار کشف شد.
سرهنگ محمود کریمی مقدم فرمانده پلیس راه‌آهن شمالشرق (۱) شنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: با هفت هزار و ۲۰۰ نفرساعت کار اطلاعاتی و پلیسی ، دزد منزل سازمانی این اداره کل در شاهرود دستگیر شد.
سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس راه استان سمنان عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: سقوط خودروی پاترول در گردنه بشم در مسیر شهمیرزاد به چاشم باعث جان‌باختن یک نفر و مجروحیت و ۲ تن شد.
علی عرب ارادانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمسار عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابرازداشت: پیکر بی جان پدر و پسر گرمساری از یکی از کانال های آب شهرستان گرمسار خارج و به بیمارستان منتقل شد.
مهدی ابراهیمی مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دامغان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهارداشت: پیکر بی جان جوان ۲۴ ساله دامغانی در سد شهید شاهچراغی کشف و از آب بیرون کشیده شد.
کشف یک تُن و ۶۰۵ کیلوگرم مواد مخدر در عملیات مشترک و مسلحانه پلیس سمنان و سیستان و بلوچستان و کشف ۱۵۴ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک در عملیات مشترک پلیس استان‌های سمنان و خراسان جنوبی از جمله مهمترین خبرهای انتظامی استان سمنان در هفته گذشته بود.
محکومیت پرداخت جریمه پنج میلیارد و ۶۶۴ میلیون ریال برای متخلف حمل ۵۷ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل، تشکیل ۸۹۷ پرونده تخلف اصناف در حوزه کالا و خدمات، قاچاق ارز و کالا و بهداشتی در اداره تعزیرات حکومتی شاهرود و محکومیت بیش از ۱۴ میلیارد ریال جزای نقدی  ابتدای سال ۹۸ تا پایان تیر، برای متخلفان گرانفروش این استان، از دیگر خبرهای تعزیزات حکومتی استان سمنان در هفته گذشته بود.


علمی
جواد شاه حسینی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان شامگاه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: اندازه‌گیری شبانه آلاینده‌های واحدهای صنعتی شهرستان منجر به معرفی ۲ واحد تولیدی آلاینده به مراجع قضائی شد.

ورزش
حسن اکبری سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان دامغان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: مدال نقره مسابقات پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸، پس از تایید دوپینگ ورزشکاران ازبکستانی، به بانوی ملی پوش دامغانی رسید.
برگزاری مسابقات مچ اندازی باشگاه‌های کشور با حضور ۲۷ تیم از سراسر کشور در شاهرود، راهیابی تیم فوتسال آراد شاهرود به لیگ برتر فوتسال نوجوانان کشور با برتری مقابل تیم مقاومت قرچک ورامین، اعزام چهار بدمینتون باز استان سمنان به رقابت‌های رنکینگ کشوری مردان به میزبانی قم، ایستادن تنیسور نوجوان این استان در رقابت‌های تنیس رده‌های سنی در قزوین بر سکوی دومی، از جمله مهمترین خبرهای ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.
۷۳۴۲/۶۱۰۳

برچسب‌ها

اخبار مرتبط