۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 2241
کد خبر: 83422370
T T
۰ نفر
مهمترین دغدغه صنعت دارو سازی تامین  نیاز های کشور است

کرج - ایرنا - رئیس کمیسیون اقتصاد دارو و سلامت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز ،مهمترین دغدغه صنعت داروسازی کشور را تامین به موقع نیازهای دارویی بیماران عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، دکتر امیر فرشچی روز شنبه در نشست  کمیسیون اقتصاد دارو و سلامت البرز،  ضرورت تعامل و هماهنگی کامل  بین ۲ بخش خصوصی و دولتی برای دستیابی به آمار و اطلاعات دقیق از نیازهای دارویی کشور را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: یکی از اهداف مهم کمیسیون اقتصاد دارو و سلامت  اتاق بازرگانی، کمک به سازمان غذا و دارو در برنامه ریزی برای تولید و عرضه داروهای ضروری و پر مصرف برای جلوگیری از کمبود دارویی است.

فرشچی  افزود: در مسیر تامین نیازهای کشور به دارو باید  هماهنگی باسازمان های دولتی ذیربط  محور اصلی قرار دهیم  و با بهره گیری از راهکار های مناسب،نیازسنجی به عمل آید.

رئیس کمیسیون اقتصاد دارو و سلامت اتاق بازرگانی البرز تصریح کرد : در این کمیسیون تقسیم بندی و تشکیل کار گروه ها انجام شده و هم اکنون بستر برای ایجاد هماهنگی مذکور با توجه به اولویت ها مهیا شده است.

 فرشچی در ادامه اظهاراتش توجه شرکت های بیمه گر و دانشگاه علوم پزشکی  البرز به پرداخت  مطالبات صنعت دارو را  ضروری دانست  و افزود: در شرایط اقتصادی کنونی تقویت بنیه مالی شرکت های تولیددارو ضروری است .

وی نحوه تخصیص ارزی برای برخی از نهاده های دارویی را مورد گلایه قرار داد و گفت: یک سری از نهاده های ما  با ارز  آزاد تهیه می شود و منجر به افزایش ۱۲۰ درصد هزینه ها شده  و دولت در این زمینه برنامه مناسبی تدارک ندیده است حال آنکه تمام نهاده های داروهای وارداتی ارز دولتی دریافت می کنند.

فرشچی  اظهار داشت: در شرایطی که قیمت برخی نهاده ها بین ۴۰ تا ۵۰ درصد و در مواردی تا ۲۵۰ درصد بالا رفته است، میاگین قیمت دارو فقط ۱۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس کمیسیون اقتصاد دارو و سلامت اتاق بازرگانی  البرز با اشاره به کیفت بالای داروهای ایرانی، بر ضرورت حمایت همه جانبه از تولید داخل تاکید کرد.

وی افزود: کمیسیون اقتصاد دارو و سلامت اتاق بازرگانی البرز ضمن بازتاب تخصصی این مشکلات به مسئولان  از کمیسیون بهداشت مجلس، سندیکای صاحبان صنایع و مواد اولیه دارویی، وزیر بهداشت و  رئیس سازمان غذا و دارو دعوت خواهد کرد تا ضمن حضور در نشست های این کمیسیون از موانع و چالش های صنعت دارویی کشور آگاه شوند و  برای رفع دغدغه های فعالان این صنعت چاره اندیشی کنند.

استان البرز حدود ۸۵ شرکت دارو سازی و ساخت تجهیزات پزشکی دارد.

۷۴۱۱/ ۶۱۵۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha