۱۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83424066
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز برداشت هلو و شلیل از باغ‌های شاهین‌دژ

۱۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۵
کد خبر: 83424066
آغاز برداشت هلو و شلیل از باغ‌های شاهین‌دژ

مهاباد- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی شاهین‌دژ گفت: برداشت هلو و شلیل از سطح ۶۵۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان آغاز شد.

سعید خدایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حاشیه زرینه‌رود در این شهرستان مملو از باغ هلو و شلیل است و این روزها باغداران مشغول چیدن محصول از این باغ‌های هسته‌دار هستند.

وی ادامه داد: از این میزان سطح زیرکشت با متوسط عملکرد ۱۰ تا ۱۵ تن امسال پیش‌بینی می‌شود در مجموع بیش از ۶ هزار تن محصول برداشت شود.

وی ارزش این میزان محصول را ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: محصول برداشت شده علاوه بر تامین نیاز آذربایجان‌غربی به استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی، شیراز و زنجان نیز ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ  ارقام کشت شده هلو و شلیل این شهرستان را «مغان»، «انجیری»، «شبرنگ»، «شیشه‌ای» و «زعفرانی» عنوان کرد.

وی اضافه کرد: کار برداشت ارقام میان‌رس آغاز شده است و تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد و از اوایل شهریورماه تا نیمه اول مهرماه نیز برداشت ارقام دیررس این محصول در این شهرستان آغاز خواهد شد. 

وی اظهار کرد: شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، نقده، اشنویه و مهاباد جزو شهرستان‌هایی است که بیشترین سطح باغ‌های هلو را دارد. 

حدود ۶۰ درصد سطح زیر کشت باغ‌های شلیل آذربایجان‌غربی در شهرستان ارومیه واقع شده‌ است؛ عمده ارقام موجود شلیل در باغ‌های استان از نوع ارقام مغان، شبرنگ، شمس، اناری و انجیری است.

شاهین‌دژ در مجموع دارای ۹۰ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که از این مقدار ۲۵ هزار هکتار به صورت آبی کشت می‌شود. 
این شهرستان در جنوب آذربایجان‌غربی و ۲۲۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

۷۵۱۰ /۶۱۸۵/۳۰۷۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha