۱۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 83424292
T T
۰ نفر

تیراندازی مرگبار در اوهایو 10 کشته برجای گذاشت

۱۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۱
کد خبر: 83424292
تیراندازی مرگبار در اوهایو 10 کشته برجای گذاشت

تهران-ایرنا- در حالیکه کمتر از 24 ساعت از تیراندازی مرگبار شهر " ال پاسو " ایالت تگزاس در جنوب آمریکا می گذرد که حدود 50 کشته و یا زخمی برجای گذاشت ؛ منابع خبری محلی آمریکا ساعتی قبل به نقل از پلیس ایالت اوهایو از وقوع تیراندازی مرگبار دیگری در منطقه دیتون این ایالت خبر داده اند که 10 کشته و 16 مجروح بر جای گذاشته است.

تارنمای روزنامه محلی «دیتون دیلی نیوز»، پیشتر شمار کشته ها در تیراندازی یکشنبه شب در منطقه اورگن در شهر دیتون ایالت اوهایو را دستکم 7کشته اعلام کرده بود.

تارنمای اوهایو دات کام به نقل از منابع بیمارستانی شمار کشته ها را 10 نفر اعلام کرده است.

پلیس در حال بررسی منطقه به منظور یافتن قربانیان بیشتر است.

گزارش های اولیه حکایت از آن  دارد که فرد مهاجم کشته شده است.

جزییات بیشتری درباره عامل یا عوامل تیراندازی و انگیزه آنها ارائه نشده است.

تیراندازی در اوهایو تنها ساعاتی بعد از تیراندازی در ال پاسوی تگزاس و کمتر از یک هفته بعداز حمله یک فرد مسلح به جشنواره سیر در ایالت کالیفرنیا بروز کرد که سه نفر کشته برجای گذاشت که دو نفر آنها کودک بودند.  

با توجه به وقوع  تیراندازی در اوهایو در کمتر از 24 ساعت از تیراندازی در ال پاسوی تگزاس، بار دیگر موضوع کنترل سلاح مطرح شده است.

 تعدادی از نامزدهای دموکرات انتخابات سال 2020 به دنبال حمله ال پاسوی تگزاس ضمن طرح چنین درخواستی انجمن ملی سلاح و «دونالد ترامپ» رئیس جمهورآمریکا را مسئول وقوع کشتارهای جمعی در این کشور دانستند.

بر اساس گزارش تارنمای آمریکایی اکسیوس، برخی از نامزدهای  انتخابات آمریکا ترامپ را مسئول حوادث مربوط به برتری طلبان سفیدپوست و جنایات ناشی از تنفر می دانند و به این موضوع اشاره می کنند  که رئیس جمهور در توئیت های هفته های اخیر، رنگین پوستان را آماج حملات خود قرار داده ست. آنها همچنین سیاست های مهاجرتی سختگیرانه ترامپ را در افزایش خشونت و نژادپرستی در  آمریکا مقصر می دانند.

پلیس به دنبال تیراندازی ال پاسو، یک جوان سفیدپوست 21 ساله را بازداشت کرد. مقام های پلیس می گویند جنایت های ناشی از تنفر از جمله انگیزه هایی است که در رابطه با عامل این تیراندازی در حال تحقیقات درباره آن هستند.

«پیت بوتیتیج» نامزد انتخابات آمریکا در واکنش به این حمله گفته است: آمریکا تحت حمله ترویسم ناسیونالیست سفیدپوست بومی است.

«برنی سندرز» نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری 2020 گفت آمریکایی ها باید مخالفت خود را با «فرهنگ رو به رشد وخطرناک تعصبات که ترامپ و متحدانش در ترویج آن نقش داشته اند» ابراز کنند و آمریکا باید به جای به زندان انداختن کودکان «با تعصبات خشونت آمیز و تروریسم داخلی مقابله کند.»

 «کامالا هریس» نامزد دموکرات در توئیتی نوشت: ترامپ باید «شجاعت آن را داشته  باشد تا در زمینه مقابله با خشونت ناشی از استفاده از سلاح اقدام کند.

هریس وعده داده است در صورت پیروزی در انتخابات در 100 روز نخست ریاست جمهوری اش کنترل حمل سلاح را با استفاده از اختیارات خود اعمال خواهد کرد.

از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون ، حدود ۸ هزار و ۷۲۳نفر براثر تیراندازی در آمریکا کشته شده اند. در همین زمان حدود ۱۷هزار و ۳۰۲ دو نفر نیز مجروح شده اند.

 موسسه ملی عدل (NIJ ) آمریکا برآورد کرده است  که از جمعیت نزدیک به ۳۲۶میلیون نفری آمریکا(۲۰۱۷) حدود ۳۱۰میلیون شهروند غیرنظامی آمریکایی سلاح گرم در اختیار دارند.

تاکنون تلاش گروه های مخالف آزادی حمل سلاح و برخی قانونگذاران این کشور برای ممنوعیت یا حداقل ایجاد محدودیت در این زمینه با اغوا و تهدید کارخانه های اسلحه سازی شکست خورده است و قربانیان اصلی تجارت مرگ (خریدوفروش سلاح ) مردم عادی و بویژه مهاجران هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha