۱۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۲۷
کد خبر: 83424565
T T
۰ نفر

کنایه وزیر خارجه فرانسه به رئیس جمهوری برزیل

۱۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۲۷
کد خبر: 83424565
کنایه وزیر خارجه فرانسه به رئیس جمهوری برزیل

تهران - ایرنا - «ژان ایو لو دریان» وزیر امور خارجه فرانسه در مورد "فوریت مویی" که باعث شد «ژائر بولسونارو» رئیس جمهوری برزیل قرار ملاقات با او را در زمان اقامت در این کشور لغو کند، با کنایه پاسخ داد.

نشریه فرانسوی «لوپوئن» گزارش داد: ژائر بولسونارو رئیس جمهوری راستگرای برزیل ساعتی پس از لغو دیدار با ژان ایو لو دریان وزیر امور خارجه فرانسه، ویدئوی از خود در فیسبوک منتشر کرد که او را در حال کوتاه کردن موهایش نشان می‌داد.

رئیس جمهوری برزیل به خاطر نارضایتی نسبت به تصمیم وزیر خارجه فرانسه برای دیدار با سازمان های غیر دولتی برزیل که عمدتا" با او خصومت دارند، در دقایق نهایی قرار ملاقات خود با لو دریان را لغو کرده است.

بولسونارو به خبرنگاران برزیلی گفته که او(لودریان) برای گفت وگو با سازمان های غیردولتی به اینجا آمده است، به محض اینکه در مورد سازمان های مردم نهاد صحبت کنیم، این زنگ خطر در ذهن ایجاد می شود که کمترین حس مشترک وجود دارد.

لو دریان نیز روز یکشنبه در گفت وگو با روزنامه "ژورنال دو دیمانش" فرانسه گفته که چنین وسواسی(اصلاح موی سر) برای من عجیب و غریب است.

وی افزود: همه از محدودیت های برنامه های سران کشورها مطلع هستند و بدیهی است که "فوریت مویی" رخ داده است.

سفارت فرانسه در برزیل نیز در توئیتی اعلام کرد: ژان ایو لو دریان در برزیل با "اعضای جامعه مدنی برای پرداخت مشترک به چالش های تغییرات آب وهوایی و حفاظت از محیط زیست در چارچوب چشم انداز کنفرانس تغییر اقلیم 2015(COP25) دیدار کرده است.

رئیس جمهوری برزیل دوشنبه گذشته دیدار با ژان ایو لو دریان وزیر خارجه فرانسه را لغو کرد و برای کوتاه کردن موهای خود به سلمانی رفت.

این موضوع واکنش هایی را بدنبال داشت.

سخنگوی دولت برزیل در این باره توضیح داد: طبق روال، رئیس جمهوری بولسونارو از ساعت چهار صبح تا پاسی از نیمه شب کار می کند او باید زمانی را بین این ساعات برای کوتاه کردن موهای خود بیابد.

روزنامه لوموند نیز در این زمینه نوشت: ترجیح بولسونارو به حضور علنی در کنار یک آرایشگر و نه در کنار یکی از مقامات دولت فرانسه، بیانگر آن است که او نه تنها می خواهد بر استقلال کشورش تاکید کند بلکه چندان اهمیتی هم به گفتار اندرزمابانه پاریس نسبت به محیط زیست قائل نیست.

این در حالیست که گفته می شود محیط زیست یکی از موضوع های حساس برای بولسونارو است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha