۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۲۰
کد خبر: 83427419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد مکزیک از آمریکا به خاطر ناتوانی در کنترل فروش سلاح

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری مکزیک ضمن درخواست از دولت واشنگتن برای کنترل فروش گسترده سلاح در آمریکا گفت که نه جمهوریخواهان و نه دموکرات ها هیچکدام اقدامات کافی برای حفاظت از مردم آمریکا در برابر تیراندازی های گسترده انجام نداده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این واکنش «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» روز گذشته(دوشنبه) و پس از حادثه تیراندازی اخیر در شهر  ال پاسو ایالت تگزاس آمریکا منعکس شد.

اوبرادور تصریح کرد: اگر منصفانه به مسائل نگاه کنیم به این نتیجه می رسیم که دو حزب اصلی آمریکا توجه کمی به مساله کنترل استفاده از سلاح در جامعه این کشور داشته اند.

وی افزود: احساس می کنیم که این گونه حوادث ناگوار در آمریکا نیازمند بررسی، تحلیل و تصمیمات لازم برای کنترل فروش کورکورانه سلاح در آمریکا دارد.

پیش از این "مارسلو ابرارد" وزیر امور خارجه مکزیک اعلام کرده بود که کشورش به دلیل تیراندازی مرگبار در ایالت تگزاس و کشته شدن چند شهروند مکزیکی، علیه آمریکا اقدام قانونی خواهد کرد.

وی با انتشار ویدئویی در توئیتر اعلام کرد: «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهوری مکزیک به مقام‌های دولت دستور داده تا از طریق اقدامات قانونی از خانواده‌های قربانیان حمایت شود.

ابرارد افزود: اولین اقدامات قضایی ما مطابق قوانین بین‌المللی آغاز خواهد شد.

یک جوان 21 ساله روز شنبه هفته جاری با ورود به یک فروشگاه در شهر ال پاسو ایالت تگزاس اغلب حاضران که لاتین تبار بودند را به گلوله بست و 22 نفر را کشت و بیش از 26 نفر را زخمی کرد.

چند ساعت پس از این اقدام، در جریان تیراندازی دیگری در شهر دیتون ایالت اوهایو، دستکم ۹ نفر کشته و دهها نفر زخمی شدند.

1071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha