۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83429022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرنگاران در زمینه تولید فرآورده‌های خبری تقویت شوند

سمنان- ایرنا- نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌های داخلی با تحلیل، مصاحبه و نظرسنجی در عرصه‌های فراملی تحلیل نادرست رسانه‌های معاند را خنثی کنند.

احمد همتی روز چهارشنبه در دیدار خبرنگاران سمنان با آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در آستانه روز خبرنگار در دفتر امام جمعه این شهر، ابراز داشت: تقویت خبرنگاران در چارچوب قانون به سود و منفعت کشور است.

وی ادامه داد: استکبار جهانی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی با در اختیار داشتن رسانه، تحلیل غلط ارایه می‌دهند و تقویت رسانه‌های داخلی زمینه‌ساز فعالیت خبرنگاران در عرصه‌های فراملی با ارائه تحلیل‌های درست و تبیین افکار عمومی همراه می‌شود.

وی یادآور شد: رسانه علاوه بر رسالت خبری، رسالت الهی دارد و خبرنگاران در کشور باید به هر دو مقوله توجه بیش از پیش داشته باشند.

همتی خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نسبت منحصر به فرد و دارای دیدگاه الهی و مذهبی است و خبرنگاران نیز در عمل به رسالت خود باید این دیدگاه‌ها را مد نظر قرار دهند.

مدیر مسئول روزنامه بیان مردم تصریح کرد: خبرنگاران در کار خود محکم و استوار گام بردارند و ترس به خود راه ندهند.

به گفته وی، دیدگاه بسته و تنگ نظری و محدودیت رسانه‌ای به نفع کشور نیست، اما برخی افراد این رویکرد را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه نیافته خبرنگار به جای مردم می‌شنوند و می بینند، اظهار داشت: در ایران، به عنوان کشوری در حال توسعه، مردم باید ببینند و بشنوند.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشورهای توسعه یافته خبرنگار همراه با مردم می بینند که نتیجه این راهبرد تقویت رسانه و ایجاد چرخش خبری و ایجاد چرخش مالی و رفع مشکلات است.

تعداد عناوین رسانه‌های چاپی محلی استان سمنان در سال ۱۳۵۷ در استان سمنان هفت نشریه بود که این تعداد در سال گذشته به ۷۹ نشریه افزایش یافت؛ تعداد عناوین رسانه‌های چاپی کشوری در سال ۱۳۵۷ در این استان از سه نشریه به ۷۰ نشریه در سال ۹۷ افزایش یافت.

هیچ رسانه‌ الکترونیکی غیربرخطی در سال ۱۳۵۷ در استان سمنان وجود نداشت و در سال ۹۷ تعداد این نوع رسانه به چهار مورد رسید.

تعداد پایگاه های خبری از یک خبرگزاری در استان سمنان در سال ۱۳۵۷ به فعالیت ۱۴ پایگاه در سال گذشته رسید و تعداد دکه‌های روزنامه فروشی استان سمنان از ۱۵ دکه در ابتدای انقلاب به ۳۲ دگه در سال ۹۷ رسید.

هفدهم مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در مزار شریف، روزخبرنگار نامگذاری شده است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳