۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۲:۵۲
کد خبرنگار: 2585
کد خبر: 83429839
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گروه دوستی‌ پارلمانی کوبا تحریم ها علیه ایران را محکوم کرد

مادرید- ایرنا- اعضای گروه دوستی پارلمانی کوبا و ایران در بیانیه ای وضع تحریم ها و اقدامات زورگویانه یکجانبه توسط دولت ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران را که عمیقا موجب آزار و نقض حقوق حقه مردم ایران شده محکوم کرد.

گروه دوستی‌ پارلمانی کوبا و ایران روز چهارشنبه در این بیانیه ادامه داد :اعمال تحریم های یکجانبه علیه یک دولت مستقل با مستمسک قراردادن ادعاهای  بی اساس و جنون آمیز،  بر خلاف اصول منشور سازمان ملل متحد  و حقوق بین الملل بوده و علاوه بر این مانعی در برابر تلاش دولت ها جهت  توسعه اقتصادی و اجتماعی است.
همچنین گروه دوستی پارلمانی کوبا و ایران از این طریق همراهی خود با  مخالفت های جامعه جهانی در خصوص تصمیم دستگاه حاکمه ایالات متحده برای خروج از برنامه جامع اقدام مشترک را اعلان می کند.

خروج آمریکا از برجام  اقدامی غیرمسئولانه و ناقض قوانین همزیستی میان  دولت ها بوده و با توجه به شرایطی کنونی بین المللی یک تهدید جدی برای صلح و امنیت  منطقه (خاورمیانه) است.

در ادامه این بیانیه آمده است: مجددا حق مشروع جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها درخصوص تحقیق، تولید و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را بدون هیچ گونه تبعیضی  به رسمیت می شناسیم.
در خاتمه همبستگی کامل خود با مردم، مجلس شورای اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تحریم ها و تهدیدات دولت ایالات متحده را اعلام  و رجاء واثق داریم که  تمام موانع موجود را  جهت تامین بهروزی و سعادت آن ملت بزرگ  پشت سر خواهد گذاشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha