۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۲۹
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83430564
T T
۰ نفر

وزیر دفاع آمریکا وارد کره جنوبی شد

۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۲۹
کد خبر: 83430564
وزیر دفاع آمریکا وارد کره جنوبی شد

پکن- ایرنا- «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در ادامه تور آسیایی خود بعد از ملاقات با مقامات مغولستان، ساعتی پیش وارد فرودگاهی در نزدیکی سئول پایتخت کره جنوبی شد.

به گزارش یونهاپ اسپر در این سفر دو روزه قرار است با مقامات کره جنوبی در مورد طیفی وسیعی از موضوعات از جمله مساله هسته ای کره شمالی، تقسیم هزینه نیروهای نظامی آمریکا در کره جنوبی و سایر موضوعات مورد علاقه دو طرف بحث و رایزنی کند.

همچنین انتظار می رود او در دیدار با «جئونگ کیونگ دو» وزیر دفاع کره جنوبی در مورد پیوستن این کشور به ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز و تنش های اخیر کره جنوبی و ژاپن در مورد محدودیت های اعمال شده توسط توکیو برای صادرات مواد با حساسیت بالا رایزنی کند.

اسپر روز گذشته ژاپن را به مقصد مغولستان ترک کرد او با هدف تلاش برای کاهش نفوذ چین و روسیه امروز در اولان باتور با مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

او که در مغولستان یک اسب به عنوان هدیه گرفته بود گفت با هدف بررسی روش های تقویت روابط دو کشور به اولان باتور سفر کرده است.

وزیر خارجه آمریکا پیش از سفر به ژاپن و مغولستان به نیوزیلند و استرالیا نیز سفر کرده بود.

آنطور «کاخ آبی» کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی اطلاع داده است مارک اسپر قرار است فردا در دیدار با همتای کره ای خود راه های خلع سلاح هسته ای کره شمالی را مورد بررسی قرار دهد آنها همچنین قرار است بعد از کره شمالی در مورد تقسیم بودجه میان دو کشور برای نگهداری نیروهای آمریکا در کره جنوبی بجث کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha