۱۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 83430988
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نقش خبرنگاران در پیشرفت جامعه بی‌بدیل است

مهاباد- ایرنا- نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش خبرنگاران در پیشرفت و توسعه گفت: خبرنگاران بیشتر از مسوولان می‌توانند به پویایی هر جامعه کمک کنند.

جهانبخش محبی‌نیا روز جمعه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار با تبریک این روز، اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند یاریگر دستگاه‌های اجرایی باشند و مدیران و مسوولان را در خدمت‌رسانی به مردم حمایت کنند.

وی افزود: انتقادات سازنده خبرنگاران از مسؤولان و بخش‌های مختلف، باعث پیشرفت و توسعه و برعکس اهانت‌ها و تهمت‌ها موجب تخریب افراد و ایجاد تفرقه و نفاق در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به سختی‌های شغل خبرنگاری بیان کرد: ارزش و جایگاه این شغل با وجود همه مشکلات، جایگاهی پایدار است.

فرماندار میاندوآب نیز در این آیین گفت: خبرنگاران رسالت سنگینی در جامعه برعهده دارند و اگر در مورد مسایلی هم انتقادی صورت می‌گیرد، اگر سازنده باشد، منجر به پیشرفت می‌شود.
مهدی قهرمانی افزود: هم‌اکنون آسیب‌های اجتماعی، جامعه را با معضل مواجه ساخته که حل این مشکلات با فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی توسط رسانه‌ها امکان‌پذیر است.
وی بیان کرد: نظارت رسانه‌ها بر مسایل مختلف جامعه کمک بزرگی به اجرای درست آنها می‌کند، به طوری که در روزهای اخیر انعکاس خبری از سوی یکی از رسانه های این شهرستان در مورد آسفالت غیراصولی یکی از محورهای مواصلاتی موجب شد تا بلافاصله عملیات متوقف و موضوع مورد بررسی قرار گیرد.
در این آیین خبرنگاران میاندوآب نیز به بیان پیشنهادها و انتقادهای خود در رابطه با پیشرفت این شهرستان از جمله حل مشکل ترافیکی و برگزاری تورهای خبری از طرح‌های عمرانی پرداختند.
در شهرستان میاندوآب هم‌اکنون ۶ رسانه مکتوب شامل هفته‌نامه‌های «قلعه»، «گشایش»، «یاشایش»، «طرز»، «مسرت» و «صدای دیگر»، همچنین خبرگزاری‌های صدا و سیما، ایرنا، ایسنا و ۲ پایگاه خبری محلی شامل «میاندوآب‌پرس» و «زرین‌خبر» فعالیت می‌کنند.
۱۷ مرداد ماه، سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف افغانستان به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.
۹۸۷۱/۶۱۸۵/۲۰۹۳

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha