۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۲۰
کد خبر: 83434145
T T
۰ نفر

دعای عرفه در استان تهران طنین انداز شد

۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۲۰
کد خبر: 83434145
دعای عرفه در استان تهران طنین انداز شد

تهران- ایرنا- همزمان با نهم ذی الحجه دعای پرفیض عرفه با حضور اقشار مختلف مردم در اماکن مذهبی و فرهنگی استان تهران و شهرستان های آن قرائت و نوای ملکوتی آن طنین انداز شد.

به گزارش ایرنا، امروز مکان های مختلف تهران و ۱۶ شهرستان آن از جمله بقاع متبرک، مساجد، حسینه ها، عبدالعظیم حسنی(ع)، دانشگاه ها و سایر اماکن میزبان مردم خداجویی است که برای قرائت دعای پرفیض عرفه و مناجات با پرودگار خویش آمده اند و دست بر دعا برداشته اند.

شبستان ها و صحن های مصلای امام خمینی(ره) مملو از عاشقانی است که با چشمانی اشک آلود آمده اند تا غبار از دل بزدایند و در این مراسم معنوی و ملکوتی به راز و نیاز با معبود خویش بپردازند.

این مراسم پرفیض با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و شرکت کنندگان با زمزمه دعای عرفه و مناجات امام حسین(ع) توسط مداحان و مرثیه سرایان اهل بیت(ع) کبوتر دل هایشان را به سوی صحرای عرفات پر دادند.

یکی از زیباترین جلوه های این مراسم معنوی قرائت دعای عرفه در کنار پیکر تعدادی شهدای گمنام دفاع مقدس با حضور خانواده های معظم شهدا بود که مردم شهید پرور تهران با این شهدا تجدید میثاق و وداع کردند.

در این مراسم یاد و خاطره شهدای منا نیز با حضور تعدادی ازخانواده های آنان گرامی داشته شد.

همچنین آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) کربلای ایران و قبله تهران، میزبان خانواده هایی بود که برای قرائت این دعای روح بخش از سراسر استان تهران به این شهر رهسپار شده بودند.

در هر گوشه ای از این شهر صدای مناجات عاشقان آل الله به گوش می رسد که ضمن پاسداشت شعایر اسلامی برای ظهور منجی عالم بشریت(عج) دعا می کنند.

روز عرفه، ۹ ذی‌الحجه، یک روز پیش از عید قربان است و بنابر فقه شیعه، حج‌گزاران باید از ظهر تا غروب شرعی این روز را در عرفات وقوف کنند.

دعای امام حسین (ع) در روز عرفه از بی نظیرترین مناجات ها و دعاهایی است که در روز عرفه و در صحرای عرفات (در ۲۰ کیلومتری مکه) توسط امام حسین (ع) و همراهانش در بیرون خیمه‌ها خوانده شد.

عرفه نزد مسلمانان از روزهای پرفضیلت سال محسوب می‌شود و در منابع روایی اعمالی برای آن برشمرده‌اند که با فضیلت‌ترین آنها دعا و استغفار است.

 زیارت امام حسین(ع) و خواندن دعای عرفه نیز در این روز بسیار سفارش شده است.

تهرام/۸۱۳۸//۱۳۴۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha