محسن بهشتی روز سهشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی حملونقل قم، افزود: پیمانکار مربوطه باید با رعایت زمانبندی طرح، اصلاحات لازم را انجام دهد و برای سرعت در روند کار جلسههای کارشناسی برگزار شود.
وی اضافه کرد: مسئولان راهداری و پلیسراه باید در روند اجرای طرح حضور داشته باشند و با برگزاری جلسههای مشترک، مشکلات حین اجرای طرح را حل نمایند.
وی تاکید کرد: ایمنی لازم در این محور از سوی پیمانکار رعایت شود و مسیر هر چه سریعتر زیر بار ترافیکی برود.
به گفته بهشتی، محور قم- جعفریه یکی از نقاط حادثهخیز استان قم بود که از سال ۹۵ تاکنون شاهد کاهش تصادف در این محور هستیم.
وی تاکید کرد: این مساله نشاندهنده این است که اصلاحات و ارتقاء جادهها به آزادراهها میتواند نقش موثری در سهولت دسترسی به استان و کاهش تصادفها داشته باشد.
وی گفت: محور کهک- سهراهی لنگرود نیز به دلیل افزایش آمدوشد باید هر چه سریعتر ایمنسازی شود و در این راستا میتوان از ظرفیت وزارت راه و شهرسازی بهره گرفت.
معاون استاندار قم افزود: با توجه به حساسیت و شرایط جغرافیایی استان قم، از امکانات موجود به نحو احسن استفاده میشود تا مسیرهای غیر ایمن اصلاح گردد و باوجود محدودیت منابع، بتوانیم طرحهایی را اجرایی نماییم که منجر به ایمنی راهها و کاهش تصادفهای جادهای شود.
حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی قم نیز گفت: محور قدیم قم- تهران سه سال است که با کاهش یا عدم تخصیص اعتبار مواجه میباشد و برای نصب نیوجرسی این محور با کمبود اعتبار مواجه هستیم.
معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری کشور نیز گفت: از سال ۷۳ تا سال ۸۵، روند تلفات براثر حوادث جادهای، افزایشی بوده است و از سال ۸۵ تا ۹۶ این روند کاهشی بوده است.
مهدی مخبر افزود: این روند از سال ۹۶ تاکنون افزایشی شده و آخرین آمار تلفات در سال ۹۷، ۱۷ هزار و ۱۸۳ تَن میباشد.
وی ادامه داد: در استان قم برخلاف روند کشور در سالهای ۹۲، ۹۵ و ۹۷ تلفات افزایش داشته و نیاز است تحلیل و آسیبشناسی بیشتری در این خصوص انجام شود.
وی بابیان اینکه واژگونی بیشترین علت تصادفها در قم است، ادامه داد: بیشترین حادثه واژگونی در آزادراههای قم- تهران، قم- سلفچگان و قم- گرمسار رخداده و بیشترین حادثه برخورد رخبهرخ نیز در محورهای قدیم قم- تهران، قم- ساوه، قم- جعفریه و قم- کهک اتفاق افتاده است.
سید داود حاج حسینی بخشدار بخش مرکزی قم نیز گفت: روستای لنگرود بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ساکن دارد و هیچ ورودی و خروجی ایمنی برای روستا در نظر گرفته نشده است و این مشکل حادثهساز است.
طول آزادراههای قم ۲۱۳ کیلومتر، بزرگراهها ۲۳۲ کیلومتر، راههای اصلی ۱۵۴ کیلومتر و فرعی و روستایی یک هزار رو ۲۱۰ کیلومتر است.
در این جلسه مشکلات آمدوشد در محورهای مواصلاتی قم ازجمله ورودی محور جعفریه و راهکارهای پیش رو برای ارتقاء محور کهک- سهراهی لنگرود به راه اصلی موردبررسی قرار گرفت.
/۲۰۸۵/ ۱۱۷۵
نظر شما