۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83436944
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نزاع در خراسان‌شمالی ۲۴ درصد کاهش یافت

۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۹
کد خبر: 83436944
نزاع در خراسان‌شمالی ۲۴ درصد کاهش یافت

بجنورد- ایرنا- فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی گفت: امسال وقوع نزاع و درگیری در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا، سردار علیرضا مظاهری روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: امسال سه هزار و ۶۹۷ فقره نزاع در استان گزارش شده است که این رقم در سال گذشته، چهار هزار و ۸۵۵ مورد به ثبت رسیده است.

وی در بخش  دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه وقوع قتل در سال جاری افزایش یافته است گفت: امسال ۹ مورد قتل در استان اتفاق افتاده که این رقم در سال گذشته ۶ فقره قتل بوده است.  

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: هفت فقره از این قتل ها منجر به کشف شده است.

وی اظهار داشت: امسال جرائم خشن، جز قتل، در استان کاهش داشته و خوشبختانه سرقت مسلحانه از بانک ها و طلافروشی ها نداشته ایم.  

 فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی افزود: وقوع نزاع  و درگیری در استان با فرهنگ سازی انجام شده کاهش یافته است.

سردار مظاهری در باره مبارزه با قاچاق کالا گفت: امسال ۶۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف شده است و در این زمینه ۳۳۵ نفر دستگیر شده اند.  

به گفته وی در این مدت ۹ فقره پرونده تخلف اقتصادی به ارزش ۶۴ میلیارد ریال در زمینه های مختلف زمین خواری، ربا و سایر تخلفات اقتصادی تشکیل شده و در این زمینه ۱۱ نفر دستگیر شده اند.  

سردار مظاهری با بیان اینکه سرقت های خرد در استان افزایش یافته است گفت: در سال جاری، جاری یکهزار و ۵۰۱ مورد سرقت در استان گزارش شده است که ۸۰ درصد از سرقت ها، سرقت های خرد بوده است.  

وی گفت: شرایط اقتصادی در وقوع سرقت تاثیرگذار بوده است البته انتظار می رود مردم نکات ایمنی را برای جلوگیری از منازل، مغاره ها و خودروها مد نظر داشته باشند.

سردار مظاهری همچنین به اقدامات انجام شده به پلیس مواد مبارزه با مواد مخدر در استان اشاره کرد و گفت: امسال یک تن و ۲۴۷ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده است که این رقم در مدت مشابه پارسال یک تن و ۲۹ کیلوگرم بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه تمرکز استان بر برخورد با فروشندگان حرفه ای است خاطرنشان کرد: امسال ۵۲۹ نفر قاچاقچی مواد مخدر و ۹۱۸ نفر معتاد در استان دستگیر شده است.    

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha