محمد خدادی روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی مطبوعاتی " رسانه امروز و دیروز" در بوشهر اظهارداشت: مخاطبان به عنوان عنصری مهم باید همواره دیده شوند و با ابزار رسانه با آنان صحبت شود.
وی افزود: امروز راه نجات رسانهها به روز شدن، دیدن و زندگی با مخاطب، پاسخگویی و تغییر متناسب با شرایط و مکان مخاطبان است.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حوزه رسانه باید بپذیریم که هر امروز یک روز دیگر است که هیچ شاهبتی به روز قبل ندارد و نکته همه مردم جهان رسانهدار و رسانهمدار هستند.
خدادی اضافه کرد: از دیگر باورهای حوزههای رسانه برای پذیرش، نگاه به تحول فناوری اطلاعات به عنوان یک فرصت است و در این حوزه باید پذیرفت که کارکرد تولید اطلاعات باید تخصصی شود و برای تحقق این مهم به دنبال مهارت باشیم.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اطلاعات مرز زنده بودن و زندگی کردن است و ارتباط تنها در بستر اطلاعات میسر میشود.
خدادی ادامه داد: رسانه و اطلاعات نقش اساسی در پیشرفت جوامع دارد به نحوی که در گذشته حوزه نظامی قدرت اصلی یک کشور بود اما امروزه با پیشرفت و گستردگی در همه زمینه ها، اطلاعات حرف اول یک جامعه است.
وی بیان کرد: توسعه و تحول در هر جوامعی به اطلاعات بستگی دارد و امروزه ٨٠ درصد زندگی بشر مربوط به داده و پردازش آن است.
خدادی اظهارداشت: رسانهها برای گسترش باید از سردرگمی پرهیز کنند زیرا این مهم از ایجاد شکاف اجتماعی جلوگیری میکند.
وی یادآور شد: آنها باید در انعکاس مطالب اطلاعات مورد نیاز مخاطب را مدنظر داشته باشند زیرا اجرای این مهم موجب ارتباط دوسویه میشود.
خدادی گفت: سرعت، محتوا و دسترسی سه عامل مهم در رسانههای جدید است که پیشرفت این فناوری دستاوردهای بسیاری در زمینههای مختلف به دنبال دارد.
وی ادامه داد: در فعالیتهای رسانهای باید خود را همواره برای تغییر و تحول روزانه آماده کنیم و قابلیت ژلهای و خمیری داشته باشیم.
۷۲۱۲/۶۰۴۳
نظر شما