۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83437121
T T
۰ نفر

ژاپن در محاصره گرما و توفان

۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۳
کد خبر: 83437121
ژاپن در محاصره گرما و توفان

پکن- ایرنا- در حالی که برخی نواحی ژاپن گرمای بی سابقه ای را تجربه می کنند که بر اثر آن دستکم 23 نفر کشته و 13 هزار تن نیز فقط در یک هفته روانه مراکز درمانی شده اند برخی از مناطق دیگر این کشور تحت تاثیر توفان استوایی «کروسا» قرار گرفته اند.

به گزارش کیودو، سازمان مدیریت آتش نشانی و بلایای طبیعی ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرد در یک هفته گذشته (5 تا 13 آگوست) برابر با 14 تا 22 مرداد 1398، حدود  12 هزار و 751 نفر به دلیل مشکلات ناشی از گرمای زیاد به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که 23 نفر آنها جان باخته اند.

گزارش می افزاید از این تعداد همچنین حدود 5 هزار نفر بستری هستند که 500 نفر آنها باید دستکم تا سه هفته تحت نظر پزشک و درمان باشند.

هفته پیش از این نیز 18 هزار و 347 نفر در ژاپن به دلیل گرمای زیاد به بیمارستان ها مراجعه کرده بودند.

گرمای زیاد 20 شهر ژاپن از جمله توکیو، اوزاکا و سایتیما را فرا گرفته است.

خطر توفان گرمسیری کروسا
از سوی دیگر سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد یک طوفان گرمسیری شدید احتمال دارد فردا پنجشنبه وارد بخش غربی ژاپن شود، باران های سیل آسا و بادهای شدید به همراه خود بیاورد و دریا را متلاطم کند.

سازمان هواشناسی ژاپن تخمین می زند طوفان گرمسیری موسوم به کِروسا ظهر امروز چهارشنبه در ۲۶۰ کیلومتری جنوب شرقی جزیره تانِگاشیما در استان کاگوشیما بوده است و در حال پیشروی به سوی شمال شمال غرب کشور است و بادهای پایداری با سرعت ۱۰۸ کیلومتر در ساعت بوجود می آورد.

پیش بینی بارش باران برای ۲۴ ساعت آینده تا پایان بامداد روز پنجشنبه برای شیکوکو ۹۰۰ میلیمتر و برای توکای ۶۰۰ میلیمتر و برای شمال و جنوب کیوشو و کانسای ۵۰۰ میلیمتر تخمین زده می شود.

به ساکنان این مناطق توصیه شده است که نسبت به بادهای شدید، امواج بلند و طوفان های ناگهانی و همچنین گلرود، سیل و طغیان رودخانه ها هوشیار باشند.


لغو 166 پرواز 
خطوط هوایی ژاپن به دلیل نزدیک شدن طوفان استوایی شدید کروسا به غرب کشور امروز چهارشنبه ۱۶۶ پرواز داخلی را لغو کردند.

بیشتر پروازهای لغو شده به کیوشو یا از کیوشو بودند.

این هواپیمایی ها می گویند که احتمال دارد پروازهای بیشتری لغو شوند و به مسافران توصیه می کنند آخرین اطلاعات را از وب سایت آنها کسب کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha