۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۰
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83437257
T T
۰ نفر

اعتراض چین به ضرب و شتم یک خبرنگار در هنگ کنگ

۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۰
کد خبر: 83437257
اعتراض چین به ضرب و شتم یک خبرنگار در هنگ کنگ

پکن- ایرنا- درپی ضرب و شتم «فو گوا هوا» خبرنگار روزنامه چینی گلوبال تایمز در هنگ کنگ، دولت مرکزی چین ضمن اعتراض به این « اقدام تروریستی» آن را محکوم کرد.

روزنامه گلوبال تایمز روز چهارشنبه نوشت دولت چین در بیانیه ای نسبت به شکل گیری برخی از اقدامات افراطی در هنگ کنگ هشدار داده و آن را به مثابه تحرکات تروریستی قلمداد نموده است.

این روزنامه که خبرنگارش در هنگ کنگ مورد ضرب و جرح قرار گرفته است هم نوشت مردم معترضان را شورشی نمی دانند بلکه آنها را تروریست هایی می دانند که به نظام و هنگ کنگ و سرزمین مادری لطمه می زنند.

تصاویر منتشر شده در این روزنامه چینی نشان می دهد که گروهی از معترضان این خبرنگار را برای مدت 20 دقیقه دستگیر کرده و دست و پاهای او را روی چرخ های حمل و نقل فرودگاه هنگ کنگ بسته اند و با زدن ضربه هایی باعث شکسته شدن سر او شده اند.

روزنامه می نویسد که معترضان همه لوازم این خبرنگار را پس از آنکه گفتند او از آنها عکس می گرفته اسـت، جستجو کردند تا اینکه نیروی امداد رسانی پس از 20 دقیقه در محل حاضر شده و خبرنگار چینی را به بیمارستان منتقل کردند.

«شن یی» استاد دانشگاه فودان در شرق چین می گوید در هیچ جای دنیا چنین رفتارهایی تحمل نمی شود اعتراضات افراطی به خشونت انجامیده است.

او خاطر نشان کرد رفتار وحشیانه ای از سوی برخی از معترضان سر زده است و باید به این مساله رسیدگی شود.

در همین حال گلوبال تایمز می نویسد که شماری از خبرنگاران در جریان این تظاهرات خشونت آمیز از سوی معترضان خشمگین در هنگ کنگ مورد ضرب و جرح قرار گرفته اند و مردم از دولت هنگ کنگ خواسته اند وارد عمل شود و به این شرایط پایان دهد.

همزمان مردم در نقاط مختلف چین با پیام هایی در شبکه های اجتماعی این اقدام افراطی علیه خبرنگار چینی را محکوم کرده و آن را حرکتی تروریستی خوانده اند.

«جانگ یی وو» استاد دانشگاه پکن می گوید که برهم زدن نظم اجتماعی و ضرب و جرح شهروندان و به آشوب کشیدن منطقه، نشانه اقدام تروریستی است.

گزارش حاکی است که خبرنگار چینی وقتی که با صدای بلند اعلام کرد از پلیس هنگ کنگ حمایت می کند از سوی شورشیان هنگ کنگی مورد حمله قرار گرفت.

دولت چین از نفوذ آمریکا و ارتباط دیپلمات های این کشور با شورشیان بشدت ابراز نگرانی کرده و خواستار مداخله نکردن واشنگتن در مسایل داخلی هنگ کنگ شده است.

فعالیت فرودگاه هنگ کنگ به دلیل تجمع معترضان روزهای دوشنبه و سه شنبه متوقف شده بود اما امروز چهارشنبه با حکم دادگاه فعالیت خود را شروع کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha