۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83438116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هکتار گندم‌زار در مهاباد طعمه حریق شد

۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰
کد خبر: 83438116
۲ هکتار گندم‌زار در مهاباد طعمه حریق شد

مهاباد- ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: ۲ هکتار از مزارع گندم این شهرستان طعمه‌ حریق شد.

رحمان احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با دریافت تماس‌ مردمی مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در مزرعه گندم این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: این آتش‌سوزی در روستای «سیاقول» در مزارع گندم اتفاق افتاد و آتش‌نشانان با حضور و عملیات به موقع پس از ۲ ساعت تلاش مانع گسترش آتش‌سوزی به مزارع همجوار شدند.

احمدی بیان کرد: امسال با توجه به پوشش گیاهی مناسب در مراتع و جنگل‌های این شهرستان احتمال آتش‌سوزی در این مناطق به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته است و از این رو شهروندان در صورت مشاهده هرگونه حریقی مراتب را بلافاصله به سامانه ۱۲۵ اطلاع دهند.

احمدی تاکید کرد: بی‌احتیاطی و توجه نکردن به هشدارها از سوی شهروندان و کشاورزان در یک ماه اخیر موجب بروز آتش‌سوزی در بیش از ۳۵ هکتار از مراتع و اراضی کشاورزی این شهرستان طی یک ماه گذشته شده است.

میانگین تولید گندم در مزارع دیم مهاباد را یک‌هزار و ۴۰۰ کیلوگرم در هکتار و در مزارع آبی را سه‌هزار و ۴۰۰ کیلوگرم در هکتار اعلام کرد.

سال گذشته ۲۰۰ مورد آتش‌سوزی در مراتع مهاباد اتفاق افتاده بود که در این آتش سوزی‌ها در مجموع ۱۲۰ هکتار از مراتع طعمه حریق شد.

هم‌اکنون این سازمان در مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۴۲ پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه‌سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد. 

روستای سیاقول در ۲۰ کلیومتری غربی مهاباد و در بخش خلیفان این شهرستان واقع شده است.

۹۹۰۳/ ۳۰۲۰/۳۰۷۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha