۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۳۴
کد خبر: 83442457
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کهنه‌سربازها؛ فرشته نجات «زیدان»

۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۳۴
کد خبر: 83442457
کهنه‌سربازها؛ فرشته نجات «زیدان»

تهران- ایرنا- «زین الدین زیدان» پس از پشت سر گذاشتن پیش‌فصلی آبستن آزمون و خطا و اصرار بر اعمال تغییرات حتمی در برنابئو، در دیدار افتتاحیه خود در لالیگا باز هم دست به دامن فرمولی شد که در نخستین دوره حضورش در این تیم، رئال را به ۹ جام رسانده بود.

زیدان در جریان بازی‌های پیش‌فصل در راستای محافظت از «مارسلو» و بهره بردن از نهایت قوای هجومی وی و همچنین پیدا کردن بهترین راه برای تزریق «ادن هازارد» به بدنه تیم، سعی کرد که از سیستم ناآشنای ۳ - ۵ - ۲ استفاده کند!

زیزو برای نخستین بار از این سیستم در دیدار دوستانه اوایل ماه جاری مقابل سالزبورگ استفاده کرد؛ دیداری که در نهایت با برد خفیف رئالی‌ها همراه شد؛ او این سیستم را دوباره در دیدار مقابل آ.‌اس‌رم به کار گرفت؛ نبردی که در نهایت با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید و این در حالی بود که هر ۲ مربی پس از یک نیمه فاجعه‌بار سیستم را به ۴ – ۴ – ۲ تغییر دادند.

با این حال، مرد فرانسوی در دیدار مقابل سلتاویگو به سیستم ۴ – ۳ – ۳ بازگشت؛ سیستمی که با استفاده از آن در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ سه عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان و یک قهرمانی لالیگا را برای کهکشانی‌ها به ارمغان آورده بود و سلتاویگو را هم با سه گل مغلوب کرد و تمام این اتفاقات خوب برای زیدان در حالی رخ داد که تاثیرگذارترین مهره آن روزهای خود یعنی «کریستیانو رونالدو» را در اختیار نداشت!!

با این حساب، هیچ تعجبی هم ندارد که زیدان برای استفاده از این سیستم قدیمی و امتحان شده، از بازیکنانی استفاده کند که در آن ماجراجویی لبریز از افتخار وی را همراهی می‌کردند.

بازیکنانی همچون مارسلو که یکی از مهره‌های برجسته‌ی دیدار مقابل سلتاویگو بود در کنار ستاره‌هایی که در آن روزها خط هافبک مورد علاقه وی را تشکیل می‌دادند شامل «لوکا مودریچ» (البته تا پیش از آنکه از زمین بازی اخراج شود)، «کاسمیرو» (کسی که مجبور به روی آوردن به بازی کثیف شد و از همین طریق نیز ۸ بار توپ را نجات داد) و «تونی کورس» ( که یک گل فوق العاده به ثمر رساند)، به یاری زیدان شتافتند.

از دیگر سربازهای قدیمی زیدان می‌توان به «کریم بنزما» زننده گل نخست رئال، «لوکاس واسکز» کسی که زیرو به او اعتماد دارد و به عنوان نخستین بازیکن تعویضی پاسخ اطمینان وی را با یک گل داد، اشاره کرد.

با این وجود، باید منتظر ماند و دید که پس از بازگشت بازیکنان غایب از کمند مصدومیت، باز هم زیدان از نسخه آشنا و کارآمد قدیمی استفاده خواهد کرد یا خیر.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha