۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۳۵
کد خبر: 83449401
T T
۰ نفر

حمله پهپادی به طرابلس لیبی ۴ کشته به جا گذاشت

۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۳۵
کد خبر: 83449401
حمله پهپادی به طرابلس لیبی ۴ کشته به جا گذاشت

تهران- ایرنا- دولت وفاق ملی لیبی روز شنبه اعلام کرد که در پی حمله پهپادی نیروهای شرق به فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» به جنوب طرابلس، چهار شهروند لیبیایی کشته شدند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، در این حمله مناطق مختلف هدف قرار گرفت؛ در حمله ای یک خودرو با سه سرنشین و در حمله ای دیگر یک منزل مسکونی مورد هجوم قرار گرفت که در مجموع چهار نفر کشته شدند.

دولت وفاق ملی لیبی (مورد حمایت جامعه جهانی) بارها نیروهای ژنرال حفتر را به بمباران مناطق مسکونی و کشتار غیرنظامیان متهم کرده است.

فعالیت مجدد فرودگاه طرابلس پس از چند ساعت تعطیلی

پروازهای فرودگاه بین المللی "معیتیقه" واقع در هشت کیلومتری شرق طرابلس امروز (شنبه) در پی حمله خمپاره ای به این فرودگاه ساعاتی متوقف شد.

این حمله همزمان با دو پرواز ورودی از استانبول ترکیه و مدینه منوره رخ داد.

تاکنون هیچ گروهی مسؤولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

البته ساعاتی بعد اعلام شد که پروازها بار دیگر در فرودگاه معیتیقه از سر گرفته شده است.

همزمان با آغاز حمله نیروهای ژنرال حفتر به غرب لیبی برای تصرف پایتخت، فرودگاه معیتیقه بارها شاهد حملات موشکی این نیروها بوده است.

چندی پیش نیروهای ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش ملی لیبی با موشک های "گراد" فرودگاه بین المللی "معیتیقه" را هدف قرار دادند که در نتیجه آن یک نفر کشته شد.

پیشتر نیز نمایندگی سازمان ملل متحد در لیبی با محکوم کردن حمله به فرودگاه های این کشور، آن را باعث تهدید جان هزاران شهروند بی گناه در این کشور دانست.

این سازمان همچنین با تأکید بر اینکه فرودگاه ها اهداف نظامی نیستند، خواستار توقف فوری تجاوز نیروهای حفتر به فرودگاه های واقع در غرب لیبی شد.

فرودگاه بین المللی معیتیقه تنها فرودگاه فعال در پایتخت لیبی است که علاوه بر سفرهای غیرنظامی، برای ارسال کمک های بشردوستانه به این کشور از آن استفاده می شود.

جمعه دو هفته پیش نیز فرودگاه "زواره" واقع در شمال غربی لیبی و در ۶۰ کیلومتری مرز تونس در ۲۴ ساعت، دو بار هدف حمله نیروهای حفتر قرار گرفت.

نیروهای حفتر مدعی هستند که دولت وفاق ملی از این فرودگاه ها برای اهداف نظامی استفاده می کند.

اوضاع در لیبی از (۱۵ فروردین ماه) همزمان با دستور ژنرال حفتر از نزدیکان "معمر قذافی" دیکتاتور سابق لیبی به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس، متشنج شد.

لیبی از زمان سرنگونی قذافی در سال ۲۰۱۱ به دو بخش تحت تسلط دولت های موازی در شرق و غرب تقسیم شده است. نظامیان طرفدار حفتر (مورد حمایت امارات، عربستان و فرانسه) بر شرق این کشور مسلط هستند و دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» (مورد پذیرش جامعه جهانی) اداره امور غرب لیبی را در دست دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha