۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 2485
کد خبر: 83449970
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز انعقاد قرارداد اتصال پروژه بیرجند به راه آهن بافق- مشهد ابلاغ شد

تهران- ایرنا- معاون اول رئیس‌جمهوری مجوز انعقاد قرارداد اجرایی پروژه اتصال بیرجند به راه‌آهن بافق - مشهد به طول حدود ۲۷۱ کیلومتر را به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، اسحاق جهانگیری روز یکشنبه مجوز انعقاد قرارداد اجرایی پروژه اتصال بیرجند به راه‌آهن بافق - مشهد به طول حدود ۲۷۱ کیلومتر را به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد.

بر این اساس، هیات وزیران در جلسه بیست و هفتم مرداد ۱۳۹۸ به منظور تأمین هزینه‌های اجرایی پروژه اتصال بیرجند به راه‌آهن بافق - مشهد به طول حدود ۲۷۱ کیلومتر، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور را به عنوان نماینده این وزارت برای انعقاد قرارداد با شرکت احداث راه‌آهن بیرجند - یونسی (به سهامداری شرکت‌های تیراژ، آرادان، اس دی ام، توچال و توسار) تعیین کرد.

مطابق این تصمیم، شرکت توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور ساخت مجاز است با حفظ مالکیت دولت، نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت مذکور درخصوص مطالعات، طراحی، احداث، تکمیل، راه‌اندازی، تملک اراضی، استفاده از منابع بهره‌برداری و انتقال، با برآورد تقریبی ۳۷ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اقدام کند.

همچنین در این پروژه، شرکت طرف قرارداد، عهده‌دار تأمین ۹۰ درصد منابع مالی مورد نیاز برای احداث پروژه و تأسیسات جانبی مربوط و تملک اراضی تا مرحله تحویل دایم، راه‌اندازی و تسویه حساب کامل هزینه‌ها خواهد بود که از این میزان ۷۰ درصد از محل سایر منابع مالی از جمله تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی و ۲۰ درصد مستقیماً توسط شرکت طرف قرارداد تأمین می‌شود. شرکت ساخت نیز تأمین ۱۰ درصد برآورد هزینه‌های پروژه را تعهد کرده است.

بر اساس این تصمیم، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در طول دوره بهره‌برداری پروژه، اصل و سود منابع مالی تأمین شده توسط شرکت طرف قرارداد را ابتدا، از محل درآمدهای مندرج در طرح تجاری منضم به قرارداد واگذاری و سپس، در صورت عدم تکافوی درآمدهای مذکور از محل سایر منابع مالی خود پرداخت خواهد کرد.

همچنین، پیش‌بینی اولیه دوره واگذاری معادل ۱۲ سال مشتمل بر ۴ سال دوره احداث و تکمیل و ۸ سال دوره پرداخت اقساط (شامل اصل سرمایه و سود مصوب) به شرکت طرف قرارداد و تسهیلات‌دهندگان خواهد بود. در هر حال دوران واگذاری واقعی، دوره‌ای است که پرداخت کامل اقساط صورت گرفته باشد.

براساس این، نرخ سود سرمایه‌گذاری شرکت طرف قرارداد در دوره واگذاری برای بخشی از سرمایه‌گذاری که از محل سایر منابع مالی از جمله تسهیلات صندوق توسعه ملی است، مطابق شرایط و ضوابط قانونی تسهیلات دریافتی است و برای سهم شرکت طرف قرارداد معادل نرخ سود سپرده یکساله مصوب شورای پول و اعتبار به علاوه سه درصد تعیین می‌شود.

همچنین، تملک زمین برای انجام پروژه و میزان بیمه، مالیات و سایر حقوق و عوارض مربوط به اجرای پروژه تابع قوانین و مقررات طرح‌های عمرانی کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha