قیمت گوشت گوسفند پس از ایام عزاداری‌های محرم کاهش می‌یابد

تهران- ایرنا- معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کمبودی در تولید و عرضه گوشت گوسفندی نداریم، گفت: پیش بینی می‌شود پس از ایام محرم به طور مجدد قیمت گوشت گوسفند کاهش پیدا کند.

«مرتضی رضایی» روز سه‌شنبه در حاشیه همایش ملی کشاورزی و رونق تولید که در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره خواسته دامداران برای صادرات دام زنده و جلوگیری از انباشت آن افزود: در صورتی که میزان دام زنده تولید داخل به حد اشباع برسد و ضرر تولیدکنندگان را در پی داشته باشد، به طور حتم به منظور حمایت از تولید داخلی و تنظیم بازار این محصول صادرات آزاد می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون بازار گوشت قرمز در شرایطی نیست که صادرات دام آزاد شود، گفت:  اکنون با معضل انباشت دام زنده مواجه نیستیم که منجر به آزادسازی صادرات شود.

مخالفت وزارت جهاد با نرخ یک هزار و  ۲۵۰ تومانی هرکیلوگرم سبوس

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی با تعیین قیمت ۱۲۵۰ تومانی هرکیلوگرم سبوس توسط ستاد تنظیم بازار همچنان مخالف است.

وی این موضوع را یکی از دغدغه‌های وزیرجهاد کشاورزی دانست و اضافه کرد: اکنون قیمت هر کیلوگرم جو یک هزار و ۳۵۰ تومان است، بنابراین به منطقی نیست که قیمت سبوس یک هزار و  ۱۲۵۰ تومان باشد.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که نرخ سبوس ۹۰ درصد دانه جو و غلات باشد؛ این باعث می‌شود دامداران سبوس را از جیره غذایی دام‌هایشان حذف کنند که این امر به نفع تولید نیست.

محدودیتی در عرضه دام به بازار نداریم

رضایی درباره این موضوع که دامداران با جلوگیری از عرضه دام زنده در بازار گوشت اختلال ایجاد می‌کنند گفت: محدودیتی در زمینه عرضه دام زنده به بازار وجود ندارد زیرا اگر دامداران دام‌هایشان را به بازار عرضه نمی‌کردند، گوشت مورد نیاز بازار از کجا تامین می‌شد.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی درباره عرضه مستقیم گوشت به بازار توسط تولیدکنندگان افزود: اتحادیه دامداران، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سازمان میادین و تولیدکنندگان طی برگزاری جلساتی اعلام آمادگی کردند اما تاکنون عرضه مستقیم نداشتیم.

وی درباره وضعیت عرضه گوشت گوساله اضافه کرد: در حال حاضر با دپو گوشت گوساله روبرو هستیم اما پیش‌بینی می‌شود قیمت در روزهای آینده کاهش یابد.

روند قیمت گوشت کاهشی است

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که کمبودی در تولید و عرضه گوشت گوسفندی نداریم پیش‌بینی کرد: پس از ایام محرم به طور مجدد قیمت گوشت گوسفند کاهش پیدا کند.

بازار مرغ کمبود ندارد

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی درباره اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص واردات گوشت مرغ در صورت نیاز بازار گفت: مرداد ماه بیش از ۱۲۴ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در کشور انجام شد که نسبت به مرداد ماه سال گذشته بین ۱۶ تا ۱۷ میلیون قطعه افزایش را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: زمانی با کمبود روبرو هستیم که مشتری به مغازه مراجعه کند اما هیچ‌ کالایی در آنجا وجود نداشته باشد بنابراین اکنون هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha