۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۰۸
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83455234
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ طرح خدماتی و آموزشی در مهاباد افتتاح شد

۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۰۸
کد خبر: 83455234
۶ طرح خدماتی و آموزشی در مهاباد افتتاح شد

مهاباد- ایرنا- ۶ طرح خدماتی و آموزشی با ۲۱۰ میلیارد ریال هزینه همزمان با پنجمین روز از گرامیداشت هفته دولت در مهاباد به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۲ طرح دیگر نیز آغاز شد.

این طرح ها که روز چهارشنبه با حضور فرماندار ویژه مهاباد، نماینده مردم این شهرستان در مجلس و جمعی از مسوولان اداری این شهرستان به بهره‌برداری رسید شامل یک باب مدرسه خیرساز بنیاد علوی و پنج طرح گازرسانی است.

رییس اداره آموزش و پرورش مهاباد در حاشیه افتتاح مدرسه خیّرساز علوی این شهرستان گفت: این مدرسه ۲۰ کلاسه یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های مدرسه‌سازی بنیاد علوی در کشور است که با ۲۵ میلیارد ریال هزینه در مهاباد به بهره‌برداری رسید.

کامبیز شاوله اضافه کرد: به همین مناسبت مدرسه یک کلاسه روستای «یادآباد» از توابع بخش مرکزی با هزینه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و مدرسه ۲ کلاسه روستای «کانی سیب» با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز در هفته دولت به بهره‌برداری رسیده است.

رییس شرکت گاز مهاباد نیز در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی به روستاهای این شهرستان گفت: این طرح‌ها شامل گازرسانی به پنج روستای بخش مرکزی است که به‌طور نمادین در ۲ روستای «دوستعلی» و «گاپیس» مراسم افتتاح آنها برگزار شد. 

جلال شمس‌برهان با بیان اینکه این طرح ۶۵۶ خانوار روستایی را تحت پوشش نعمت گاز قرار می‌دهد، اظهار داشت: برای افتتاح این طرح ۳۲ کیلومتر لوله‌گذاری و بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

همچنین امروز ۲ طرح عمران شهری و ورزشی با ۱۲۶ میلیارد ریال در مهاباد کلنگ‌زنی شد که شامل احداث پل غیرهمسطح میدان تاج به طرف کوه آزادگان و سالن سرپوشیده چمن مصنوعی دانشگاه پیام نور بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مهاباد در این خصوص گفت: طرح احداث پل غیرهمسطح به طول ۳۰ متر، ارتفاع هشت متر و عرض پنج متر شامل ۱۳۵ هزار مترمکعب خاک‌برداری و ۴۹ هزار مترمربع خاک‌ریزی خواهد بود که با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار احداث می‌شود.

ابراهیم کریمی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده این طرح تا پایان دوره پنجم شورای اسلامی شهر آماده بهره‌برداری خواهد شد.

آخرین برنامه پنجمین روز از هفته دولت، کلنگ‌زنی طرح ورزشی سالن سرپوشیده چمن مصنوعی دانشگاه پیام نور مهاباد بود که در مساحت یکهزار و ۳۰۰ مترمربع احداث خواهد شد.

رییس دانشگاه پیام نور مهاباد در حاشیه این مراسم گفت: این طرح دومین سالن چمن مصنوعی سرپوشیده دانشگاه پیام نور است که با ۱۶ میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود.

معروف خلیلی با بیان اینکه با افتتاح این طرح یک هزار و ۵۰۰ متر مربع به فضای ورزشی دانشگاه افزوده می‌شود، اظهار داشت: با تکمیل این طرح، فضای ورزشی دانشگاه پیام نور مهاباد به ۶ هزار مترمربع معادل ۲ مترمربع برای هر دانشجو خواهد رسید که در بین دانشگاه‌های پیام نور کشور کم‌نظیر است.

به مناسبت هفته دولت ۳۵ طرح صنعتی، عمرانی و خدماتی با اعتبار ۸۷۴ میلیارد ریال در مهاباد افتتاح می‌شود.

هفته اول شهریور هر سال به مناسبت شهادت «محمدعلی رجایی» و «محمدجواد باهنر»، ۲ دولتمرد بزرگ انقلاب اسلامی، به عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و خلیفان است؛ بیش از ۶۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان در ۱۹۲ روستا سکونت دارند.

هم اکنون ۶۲ درصد روستاهای این شهرستان شامل هشت هزار و ۸۵۹ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha