رشد ۱۶ درصدی پرداخت تسهیلات بانک صنعت و معدن به تولیدکنندگان

گرگان - ایرنا - مدیر عامل و رییس هیات مدیره بانک صنعت و معدن گفت که طی پنج ماه نخست سال ۹۸ افزون بر ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بانک در حوزه تسهیل و رفع موانع تولید پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد رشد را نشان می دهد.

حسین مهری چهارشنبه شب پس از پایان سرکشی یک روزه از طرحهای تولیدی گلستان و شرکت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان طی گفت و گو با خبرنگاران ایرنا و واحد خبر سیمای مرکز گرگان افزود: پارسال ۱۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۱۲۷ طرح مهم پرداخت شد و این روند همچنان در طرح هایی مانند پتروشیمی و فولاد ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در گلستان هم آماده پرداخت تسهیلات براساس وظایف محوله هستیم و اختیارات سرپرستی استان را افزایش دادیم، اضافه کرد: حد اختیارات سرپرستی بانک صنعت و معدن گلستان برای پرداخت تسهیلات به طرحهای تولیدی در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ سه برابر و امسال نسبت به پارسال دو برابر شد.


وی ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم تا امروز به ۲۴ طرح بزرگ در استان گلستان که ۲۳ مورد آن به بهره برداری رسیده در مجموع ۴۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزی - ریالی پرداخت شد که ۲۵ هزار میلیارد ریال آن در حوزه سرمایه در گردش بوده است.
مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: با برنامه ریزی انجام شده امسال پرداخت تسهیلات به طرح های جدید در استان گلستان سرعت می گیرد و اولویت با طرح های توسعه ای و طرح هایی که ارزش افزوده خوبی دارند، خواهد بود.
مهری با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به طرح هایی که اشتغال پایدار ایجاد می کنند، متقاضیان سرمایه در گردش و طرح های نیمه تمام نیز در اولویت خواهد بود، افزود: بانک صنعت و معدن نهاد مالی تخصصی در این حوزه است و طرح هایی که به تکمیل زنجیره تولید کمک کرده و یا در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی باشد، مورد حمایت ویژه است.

استان گلستان به سبب ظرفیت بالای کشاورزی، دامداری و گردشگری دارای توجیه بالای اقتصادی در حوزه فرآوری محصولات است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha