محسن محمدزاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: در این راستا سال گذشته در ۶ استان آزمون هشت عنوان درسی بهصورت متمرکز برگزار شد که با وضعیت قابل قبولی همراه بود.
وی یادآور شد: براین اساس عنوان درسها و منابعی که آزمون متمرکز دارند تا شهریورماه اطلاع رسانی میشود.
محمدزاده ادامه داد: برای برگزاری آزمونهای متمرکز درسهای هدف ترم به ترم افزایش مییابند و درسهای علمی نیز جزو برنامه است تا آزمون آنها را متمرکز برگزار کنیم.
وی افزود: از ۵۱۲ مرکز دانشگاه علمی کاربردی به ترتیب ۲۳۰، ۲۴۸ و ۴۰ مرکز در سطحهای دو، سه و چهار قرار گرفتند و تاکنون هیچکدام از مرکزها موفق به قرار گرفتن در سطح نخست نشدند.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: واحدهایی که در سطحهای یک و ۲ مورد تشویق و حمایت ویژه و مراکزی برای ۲ سال در سطح چهار قرار میگیرند در سال سوم اجازه جذب دانشجو به آنها تا زمان رفع نقص داده نمیشود.
وی یادآور شد: این دانشگاه در ۲۶ سال فعالیت خود تاکنون یک میلیون و هشت هزار نفر دانش آموخته دارد و در سال تحصیلی جدید با احتساب دانشجویان جدید الورود ۴۰۰ هزار دانشجو در حدود ۸۰۰ رشته به تحصیل میپردازند.
وی گفت: ۷۵ درصد خروجی دانشگاه علمی کاربردی شاغل در یک شغل و بیش از ۴۰ درصد نیز در شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود شاغل هستند ولی با این وجود در این حوزه تا رسیدن به وضعیت ایدهآ فاصله داریم.
محمدزاده ادامه داد: براساس مصوبه شورای عالی اداری مراکز دانشگاههای علمی کاربردی دولتی باید منحل و یا به بخش خصوصی واگذار میشوند.
وی گفت: در این زمینه مراکزی که قابل واگذاری نبودند در این ۲ سال دانشجو به آنها داده نشد و اکنون شمار اندکی دانشجو در این مراکز باقی ماندند که برای این نوع مراکز سعی شده مرکز علمی و آموزشی معین درنظر گرفته شود تا دانشجویان درسهای باقیمانده را پیگیری کنند.
محمدزاده عنوان کرد: در این دو سال یکهزار و ۱۰۰ برنامه آموزشی در سطحهای کاردانی و کارشناسی تدوین شد که آنقدر سرعت تغییر و تحول شغلها زیاد است که تا می خواهیم آنها را اجرا کنیم برنامهها ماهیت خود را از دست میدهند.
وی گفت: برخی از مرکزهای رشتهها کمتر و ماموریت آنها مشخص تر شده است اگر به این جریان توجه نمی شد همچنان از لحاظ علمی و مهارتی متهم به بیکیفیتی بودیم.
۷۲۱۲/۶۰۴۷/۶۰۴۳
نظر شما