۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83457090
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسئولان برای رفع چالش کم‌‎آبی استان سمنان فرصت‌سوزی نکنند

سمنان- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان برای رفع چالش کم‌آبی استان سمنان، با توجه به اقدام و پیگیری‌های انجام شده، فرصت‌سوزی نکنند.

احمد همتی روز پنجشنبه در جشنواره شهید رجایی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان افزود: در سال‌های گذشته اقدام‌های خوبی برای انتقال آب خزر به سمنان و در گام اجرایی قرار گرفتن سد فینسک و روزیه انجام شد، مسئولان این طرح‌ها را هرچه سریع‌تر عملیاتی کنند.

وی خاطر نشان کرد: رفع چالش کم‌آبی توسعه اقتصادی و رونق کسب و کار در استان سمنان را هموارتر می کند و با برنامه‌ریزی اصولی برای اجرای طرح‌های انتقال آب به سمنان اقدام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش سرمایه‌گذاری ملی یا بین المللی در بخش معدن انجام شود و باید ظرفیت‌های معدنی استان برای اجرای طرح‌های فراوری اطلاع رسانی شود.

همتی تصریح کرد: توسعه بخش معدن رویکرد اصولی برای جلوگیری از وابستگی به درآمدهای نفتی است و با تلاش مضاعف مسئولان می توان برای بهره‌وری مطلوب از سرمایه‌های انسانی، طبیعی و اقتصادی استان بهره برد.

وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره در بخش ورزشی-علمی و ورزشی-فرهنگی در سمنان در دستور کار مسئولان قرار گیرد تا با معرفی ورزشکارانی که در میدان های آسیایی و جهانی قهرمانی برای کشور کسب کردند برای ادامه مسیر قهرمانی ورزشکاران استان اقدام شود.

 ساختار اداری کشور بر اساس شاخص بین المللی مطلوب نیست

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختار اداری کشور براساس معیارهای بین المللی چندان رضایت بخش نیست که باید با بهبود فضای کسب و کار و تغییر ساختارها برای رفع این چالش مهم اقدام کرد.

وی اضافه کرد:  دیگر استان‌های کشور می توانند سمنان را به عنوان استان برتر در شاخص‌های رضایت مردم از عملکرد دستگاه‌های اجرایی الگو قرار دهند.

همتی افزود: شایسته جمهوری اسلامی ایران نیست که از نظر اداری در بین دیگر کشورهای جهان رتبه خوبی نداشته باشد و باید برای توسعه در بخش‌های مختلف عدالت و اعتدال سرلوحه کار کارکنان دولت و دیگر مسئولان نظام قرار گیرد.

در این نشست علیرضا آشناگر استاندار سمنان، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران کل دستگاهای اجرایی استان سمنان حضور داشتند.

در این نشست از مدیران کل ۱۹ دستگاه اجرایی استان سمنان در جشنواره شهید رجایی در پنج شاخص تقدیر شد.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

اخبار مرتبط