استاندار سیستان و بلوچستان: رسانه ها نقش بسیار مهمی در روشنگری دارند

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رسانه ها نقش بسیار پر رنگی در روشنگری دارند بنابراین اصحاب قلم اقدامات مدیران نالایق را افشا کنند.

احمد علی موهبتی پنجشنبه شب به همراه معاونان خود در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه اظهار داشت: رسانه ها با توجه به اینکه رکن چهارم دموکراسی هستند نقش بسیار مهمی در تنویر افکار عمومی و شفاف سازی دارند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه حذف مدیران فاسد در دستور کار مدیریت سیستان و بلوچستان است بنابراین رسانه ها اقدامات مدیران نالایق را افشا کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همان گونه که حذف مدیران نالایق در سطح کشور در حال انجام است در این استان نیز ما تصمیم داریم مفسدان را حذف کنیم.

وی بیان کرد: رسانه ها و احزاب باید به گونه ای رفتار کنند که هر کس خلاف قانون رفتار کند درون جامعه و در میان مردم خجالت زده باشد.

موهبتی تصریح کرد: مدیران فاسد نباید امنیت داشته باشند و کسانی که مدیران را درگیر کرده‌اند و خود آزادانه می چرخند باید با آنان برخورد شود.

وی تصریح کرد: مدیری که در مباحث اخلاقی، مالی و امنیتی خلاف قانون رعایت کند از چرخه مدیریتی در سیستان و بلوچستان حذف می شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رسانه‌ها و احزاب نباید ملاحظه مدیرانی را داشته باشند که به خون شهدا خیانت می‌کنند.

وی بیان کرد: کسی که مسئول است نباید به دنبال کارهای شراکتی و اقتصادی باشد بلکه باید با تمام وجود به فکر خدمت کردن به مردم باشد.

شفاف سازی یک اصل مهم در جلوگیری از فساد

موهبتی اظهار داشت: شفاف سازی در تمام امور یک اصل مهم در جلوگیری از فساد است بنابراین مدیران این امر را سرلوحه کاری خود قرار دهند.

وی بیان کرد: تمام فرمانداران و مدیران کل سیستان و بلوچستان بودجه های خودشان را بعد از تصویب روی سایت قرار دهند زیرا این امر در اعتماد سازی مردم نقش بسیار زیادی دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان رعایت اخلاق، شفافیت مالی، خضوع در برابر ارباب رجوع و خشوع در راه خدمت رسانی را لازمه کار یک مدیر دانست و گفت: اگر یک مدیر مخالف این شاخصه ها بود به او شک و رسانه ها وی را به مردم معرفی کنند.

وی ادامه داد: خبرنگاران موظفند مدیری که در جایگاه دولتی نشسته و چند شغله است و دغدغه ای جز خدمت به مردم دارد را شناسایی کنند.
موهبتی تصریح کرد: مردم ولی نعمتان ما هستند و باید مدیران شفافیت و اطلاع رسانی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: شفافیت و نظارت جلوی فساد را می گیرد بنابراین این ۲ اصل مهم همواره مدنظر است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: انتقاد تحفه الهی است و انتقاد سازنده اثرات بسیار خوبی در جامعه دارد.

 وی بیان کرد: ما با ظالم و هرگونه رفتار ظالمانه مخالفیم‌ و جمهوری اسلامی با مظلومان همدردی و همراهی می‌کند.
موهبتی اظهار داشت: متاسفانه برخی از افراد یاس و ناامیدی را در کشور پمپاژ و  اقدامات شایسته دولت و مدیران را زیر سوال می برند.

 

نگاه قومی و مذهبی در سیستان و بلوچستان بیداد می کند

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نگاه قومی، مذهبی و طایفه ای در این استان بیداد می کند و باید دید رسانه ها در این زمینه چه اقداماتی انجام داده اند.

علی زینی وند تصریح کرد: ممکن است تند شدن فضای قومی و مذهبی برای یک عده ای آب و نان داشته باشد اما برای ۹۹ درصد مردم این موضوع جز آسیب چیز دیگری نیست.

وی بیان کرد: رسانه ها نقش مهمی در افکار عمومی دارند اما چون رسانه قدرتمند نداریم فضای مجازی هم اینک محور شکل دهی به افکار است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برخی از کانال های غیر رسمی شاید بیش از رسانه ها روی افکار عمومی تاثیر می گذارد که این ضعف باید برطرف شود.

وی تصریح کرد: همه مدیران موظف به پاسخگویی هستند و این موضوع به روابط عمومی ها هم اطلاع رسانی شده است.

زینی وند تصریح کرد: تصویری که از سیستان و بلوچستان در خارج استان مطرح شده متناسب با واقعیات این منطقه نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه تلاش منسجم و هدفمندی را برای تغییر این تصویر نادرست در سیستان و بلوچستان نمی بینیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کارهایی برای تغییر این تصویر سازی نادرست از این استان آغاز شده که امیدواریم باساخت فیلم و کارهای هنری بتوانیم چهره واقعی منطقه را به همگان معرفی کنیم.

وی ادامه داد: بدین منظور و با دستور استاندار صندوق حمایت از هنرمندان با محوریت هنرمندان استانی راه اندازی می شود .

زینی وند با اشاره به گستردگی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: حجم کار بالاست و رسانه ها چگونه می توانند تفهیم کنند که این استان این‌گونه اداره نمی شود.

وی ادامه داد:  وسعت ۱۳ استان را داریم و به اندازه ۶ استان باید کار کرد و این باعث می شود نتوانیم به برخی از موضوعات رسیدگی کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۸ هزار پرونده خانوار فاقد شناسنامه در این استان رسیدگی و منجر به صدور ۳۰ هزار سند سجلی شده است.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون ۲۷ هزار ۴۴۰ شناسنامه در سیستان و بلوچستان رفع ممنوع خدمات شده اند و صدها پرونده در ثبت احوال در حال رسیدگی است .

۳۲۱۳**۶۰۸۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha