قانون ویژه معلمان تدوین شود

تهران- ایرنا- وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: معلم کارمند نیست و آموزش کالا نیست، معلم رکن اصیل نظام تعلیم و تربیت است، از این رو باید قانون ویژه معلمان تدوین شود.

به گزارش روز شنبه خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش، محسن حاجی میرزایی در صفحه شخصی خود در توئیتر با انتشار فیلم ویدئویی همچنین اظهار داشت: معلم مهم ترین رکن نظام تعلیم و تربیت است که می تواند جایگزین تمام نداشته‌ها باشد.

وی افزود: اگر فضای آموزشی، تجهیزات و حتی محتوای آموزشی وجود نداشته باشد، معلم با صلاحیت می‌تواند تمام خلاءهای نظام آموزشی را جبران کند اما اگر معلم با انگیزه و توانمند برای آموزش نباشد، بی شک به هیچ یک از اهداف نظام تعلیم و تربیت نمی توان دست یافت.

به گفته وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، باید به معلمان نگاه ویژه‌ای داشت، امروز در زیر نظام‌های مالی و زیرنظام نیروی انسانی که از زیر مجموعه‌های مصوب سند بنیادین تحول است، عنوان شده معلمان باید صاحب قانون ویژه شوند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه تدوین قانون معلمان را با جدیت پیگیری می‌کنم، یادآورشد: امید است در دوره مسئولیت من معلمان به یک قانون خاص دست یابند، تمام تلاش خودم را بکار می‌گیرم تا در این ۲ سال چند اقدام موثر برای معیشت معلمان را به سرانجام رسانم که همگی در قانون خاص فرهنگیان تجمیع می‌شود.

مولفه‌های آموزش باکیفیت به بازنگری نیاز دارد

حاجی میرزایی همچنین در توئیت دیگری نوشت: در آستانه ورود به قرن جدید شمسی، ضرورت دارد به بازنگری در تعریف مولفه‌های آموزش باکیفیت بپردازیم، به شکلی که ناظر به نیازهای بازار کار در ۲ دهه آینده باشد؛ زمانی که به گفته اقتصاددانان دیگر نفتی برای صادرات نخواهیم داشت.

برنامه ریزی برای عدالت آموزشی

چرا دانش آموزی که مستعد و پرتلاش است باید صرفا به دلیل منطقه و محل سکونت خود نتواند از خدمات مدارس خوب برخوردار شود؟ معیار جغرافیا برای تخصیص دانش آموزان به مدارس با #عدالت_آموزشی سازگاری ندارد. برای این موضوع برنامه دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha