۹ شهریور ۱۳۹۸، ۲۱:۲۴
کد خبر: 83459767
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دعوت از مدیران و مردم برای یاری به حفظ فضای سبز شیراز

شیراز-ایرنا- مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شهرداری شیراز با اعلام اینکه اکنون ۴۰ همیار فضای سبز در شیراز فعالیت می‌کنند از مسئولان و مردم برای حفاظت از فضای سبز شهری این کلانشهر دعوت به عمل آورد.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شهرداری شیراز شنبه در حاشیه مراسم تقدیر از همیاران مهربان فضای سبز شیراز،در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر ۴۰ نفر همیار فضای سبز در سطح ۳ بوستان آزادی ،خلدبرین و جنت شیراز به صورت افتخاری مشغول آموزش حفاظت از فضای سبز شهری به شهروندان هستند.

عبدالرضا دستغیب ضمن تاکید بر حفاظت از محیط زیست شهری توسط همه شهروندان،افزود:بسیاری از این همیاران فضای سبز شهری افراد بازنشسته‌ای هستند که اکنون با پوشیدن لباس همیاری در جهت فرهنگ‌سازی عمومی گام بر می‌دارند.

دستغیب پیاده سازی فرهنگ حفاظت از فضای سبز و محیط زیست را نمونه‌ای از امر به معروف عنوان کرد و گفت: از همه شهروندان شیراز و اقشار و صنوف مختلف نظیر پزشکان، مهندسین، خبرنگاران، بازاریان، فرهنگیان، دانشجویان، دانش‌آموزان و ... درخواست می کنم که با عضویت در مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرساز برای حفظ شهرمان مشارکت کنند.

وی ادامه داد: این آمادگی وجود دارد که متقاضیان در کوتاه هترین زمان ممکن جذب این مجمع شوند تا شهرمان شیراز از خدمات افتخاری آنها بهرمند شود.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شهرداری شیراز اضافه کرد: از مسئولان شهرستانی و استانی نیز تقاضا دارم که همانند مردم با عضویت در این مجمع در حفاظت از فضای سبز شهری کوشا باشند و برای ترغیب دیگر شهروندان نیز در این کار مشارکت کنند.

۱۵۰ همیار در شیراز ترافیک را روان می کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ نفر از شهروندان شیرازی در بخش دیگری از فعالیت این مجمع آموزش دیده و ۱۵۰ نفر از این افراد روزانه بعنوان همیار ترافیک(راهنمایی و رانندگی) در سطح شهر شیراز مشغول فرهنگ سازی و فعالیت هستند.

سرپرست سازمان سیما ،منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز:  ۶ هزار هکتار
فضای سبز شهری شیراز نیازمند مشارکت بیشتر شهروندان است

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در جمع همیاران مهربان فضای سبز شیراز گفت: مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرساز در سالیان اخیر تلاش بسیاری برای جذب خیرین و مشارکت شهروندان در ارتقای سطح فرهنگ شهروندی انجام داده است.

شهزاد رونق زاده افزود: حدود ۶۰ هزار هکتار فضای سبز در شیراز وجود دارد که دو هزار و ۵۰۰ هکتار آن در فضاهای شهری و دو هزار و ۵۰۰ هکتار نیز در اطراف شیراز و ارتفاعات این کلانهشر قرار دارد.

وی با بیان اینکه وسعت باغات شیراز نیز حدود هزار هکتار است،گفت: حفاظت از این میزان فضای سبز در کلانشهر شیراز و همچنین نگهداری از تجهیزاتی که در بوستان‌های سطح شهر کار گذاشته شده نیازمند فرهنگ سازی عمومی است که همیاران مهربان فضای سبز بدون هیچ چشم داشتی در حال انجام آن هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ همیار فضای سبز در سه بوستان شیراز ،اظهار داشت: ۱۵۰ بوستان در سطح شیراز وجود دارد که نیاز است با مشارکت بیشتر شهروندان حفاظت از این بوستان ها و فرهنگ سازی در این خصوص با افزایش تعداد همیاران انجام شود.

در پایان این مراسم از تعدادی از همیاران فضای سبز شیراز با شاخه ای گل قدردانی شد.

مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرساز در سال ۹۳ فعالیت خود را با هدف فرهنگ سازی شهری و جذب خیرین برای تامین نیازها و زیرساخت‌های شهری و شهروندان در شیراز آغاز کرد.

۹۸۷۳ / 2027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha