۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۵۵
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 83460996
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار اشتغال روستایی به آذربایجان‌غربی ابلاغ شد

مهاباد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال روستایی و عشایری به این استان ابلاغ شده که به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رضا نقی‌زاده روز یکشنبه در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌غربی در تکاب افزود: با پرداخت این تسهیلات به روستاییان و عشایر استان زنجیره تولید حفظ و از خام‌فروشی تولیدات معدنی و کشاورزی جلوگیری شده و ارزش افزوده بیشتری نصیب استان خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین پرداخت این تسهیلات به روستاییان، موجب ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان، افزایش درآمد سرانه آذربایجان‌غربی و راه‌اندازی و رونق صنایع تبدیلی می‌شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی در این استان بیش از سه هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی سه هزار و ۷۵۵ طرح پرداخت شد که با استفاده از آن برای ۱۰ هزار و ۹۵۴ نفر زمینه اشتغال ایجاد شد.

نقی‌زاده با بیان اینکه آذربایجان غربی در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی از جمله طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی جزو استان های برتر کشور به شمار می‌رود ادامه داد: در زمینه اشتغال فراگیر در سال گذشته یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی برای ۲ هزار و ۶۲۳ نفر و در زمینه طرح اشتغال خانگی، تسهیلاتی بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال به ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در استان پرداخت شد.

وی در خصوص امضای تفاهم‌نامه همکاری بین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی و فرماندار تکاب نیز گفت: این تفاهم‌نامه در راستای توسعه تکاب و به منظور اجرای طرح‌های مربوط به انتخاب این شهرستان به عنوان پایلوت توسعه امضا می‌شود.

فرماندار تکاب نیز در این جلسه گفت: با مساعدت‌ها و توجه ویژه استاندار آذربایجان غربی، این شهرستان به عنوان یکی از ۳۱ شهر پایلوت توسعه در سطح کشور انتخاب شده که این امر فرصت مناسبی برای بهره‌مندی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان در مسیر توسعه و ایجاد اشتغال است.

محمود زمانی افزود: تکاب در بخش‌های معادن، گردشگری، فرش و صنایع دسی، گیاهان دارویی و دامپروری از قطب‌های مطرح استان محسوب می‌شود اما خام‌فروشی مواد موجب توسعه‌نیافتگی در این بخش‌ها شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس شورای هماهنگی توسعه تکاب با رویکرد کارآفرینی و اشتغال و محوریت مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران و استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی تشکیل و جلسات استانی و شهرستانی آن نیز برگزار شده است.

فرماندار تکاب با بیان اینکه تلاش ستاد توسعه تکاب بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اشتغال استوار است، اظهار داشت: برنامه‌های ستاد توسعه شهرستان تکاب و شورای هماهنگی استانی باید مطابق با هم و در راستای تقویت بخش تولید و کارآفرینی باشد.

زمانی افزود: راه اندازی بیمارستان تامین اجتماعی، رسیدگی به وضعیت بیمه قالیبافان و اشتغال نیروی بومی در معادن طلا و پرداخت تسهیلات مناسب و ارزان قیمت بانکی برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال از مهمترین مطالبات مردمی در تکاب به شمار می‌رود که امیدواریم مورد توجه مدیران استانی قرار گیرد.

در پایان این جلسه تفاهم‌نامه همکاری بین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی و فرماندار تکاب به منظور توسعه و کارآفرینی در این شهرستان امضا شد که بر اساس آن مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی برای اولین بار در این شهرستان راه‌اندازی و طرح توسعه کارورزی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز اجرا خواهد شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه همچنین تسهیلات ارزان قیمت برای راهاندازی مشاغل خانگی و توسعه اشتغال در مناطق روستایی پرداخت و آموزش‌های لازم کارآفرینی برای جامعه هدف این شهرستان ارائه می‌شود.

این تفاهم‌نامه زمینه اجرای طرح‌های مختلف در حوزه امور اجتماعی از جمله رفع بی‌سوادی و کم‌سوادی نیروی کار و توانمندسازی نخبگان را فراهم خواهد کرد که با اجرای مفاد این تفاهمنامه همکاری، کمیته ارائه خدمات بیمه‌ای کارگران و تعاونی توسعه و عمران شهرستان تکاب نیز فعال خواهند شد و احداث ورزشگاه کارگران و استخدام نیروی کار نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

تکاب عنوان یکی از شهرهای کم برخوردار و پایلوت توسعه انتخاب و سند توسعه این شهرستان نیز از سوی وزارت کشور تدوین شده است.

این شهرستان با ۸۱ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و تخت سلیمان و ۱۰۲ روستا است و از کمبود امکانات زیربنایی از جمله راه دسترسی مناسب رنج می‌برد.

۷۵۱۴/۶۱۸۵/

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha